meindert-kees.reismee.nl

In de geest van Paping.

Gegroet volgers,

Het stond in de krant, was op het nieuws. Reinier Paping is niet meer. Held der helden, winnaar van dé Tocht der Tochten, is net voor het eind van 2021 heen gegaan. Begonnen aan zijn laatste reis. En alsof het zo moest zijn, de laatste dagen waren echt een beetje winters. Als laatste groet aan dé Elfstedenheld.

Deze mooie winterdagen, zo op het eind van dit fietsjaar,daagden mij uit om nog een keer een mooie fietstoer te maken. Beetje in de geest van Paping dus. Temperatuur onder het vriespunt, wel wetend wanneer ik moest gaan vertrekken maar geen idee hoe en wanneer de terugreis zou gaan verlopen. Afgelopen dinsdag moest ik om 17.30 beginnen, in Almelo. Dus om 14.30 uur ben ik opgestapt, voor het eerst direct bij vertrek al de lange "fietsbokse" aan. Bidons gevuld met warme energydrink en hete thee met honing. Nog een extra windjack en dikkere handschoenen mee. De dienst liep tot 03.00 's nachts en ja, het zou zékers ruim onder nul gaan zijn. Een heerlijke, koude rit bracht mij om 16.45 op de basis in Almelo. Snel even wat extra proviand gescoord, warme douche, omkleden, een heet soeppie en, hoppekee, ik kan aan het werk, tot zover ging het volgens plan.

Ik ga niet verhalen over wat die nacht allemaal scheef liep maar in plaats van 03.00 uur was ik pas om 07.00 uur weer in Almelo . Véél te laat dus. Zoveel te laat dat ik óók niet meer met de fiets in de trein naar Zwolle kon gaan i.v.m. het ochtendspits fiets verbod in de trein. Pas na 09.00 kan dat weer. Daar heb ik niet op gewacht. Dan maar ontbijtje in Almelo, opfrissen, bidons goed vullen en gewoon gáán. Het wordt al wat lichter maar het is koud, echt koud. Oei, is dit wel helemaal verstandig? Ik denk aan Paping, heeft hij dit misschien ook gedacht? Maar hij ging rustig door, erop lettend dat hij steeds op tijd iets at. Zo ging het dus naar huis, eten, drinken, stoppen voor een mooi plaatje, genietend van de soms betoverend mooi bevroren natuur . Wierdense veld, Hellendoornse berg, de Luttenberg. Om 10.30 ben ik thuus . Moe, koud, stramme benen. Na een hete douche, verse koffie, ben ik er weer.

Een voldaan gevoel van het op passende wijze hebben kunnen afsluiten van een toch wel memorabel fietsjaar. Op naar 2022!!! Mooie dagen gewenst aan alle volgers!!!

K & M.

Reacties

Reacties

Bolscher Frans van het

Doorzetter, goede oefening voor als er nog een Elfstedentocht komt

Anneloes

Mooi verhaal en mooi fietsavontuur weer. Groetjes vanaf de autobahn, onderweg naar Oostenrijk. X Loes en de Schuurmannen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!