meindert-kees.reismee.nl

Mooiste 1e vakantiedag 2021.

Hallo,

Ja, ik heb vakantie. Om precies te zijn is mijn vakantie gisterochtend om 03.15 uur begonnen. In Bad Bentheim, toen ik daar was geland met de trein vanuit Antwerpen. Omdat de weersvoorspellingen top waren voor een fietstrip was ik op dinsdagochtend al vertrokken uit Zwolle naar Bentheim, voor de dienst náár Antwerp. Nog één keer dit fietsseizoen met de fiets, als straks de vakantie voorbij is zitten we in oktober en dan is de kans op zulke prachtige dagen toch wel erg klein. Sowieso zijn dan de dagen al véél en véél korter! Het fietsen gaat weer goed maar ondanks de zwakke wind voel ik wel dat hij wél tegen staat, uit 'de oost'. Ook moet ik even wennen aan de best hoge temperatuur, na de middag. Toch kan ik goed doorgaan. Om 14.15 heb ik de "Burg Bentheim" al in zicht. Tijd genoeg voor hapje, drankje en omkleden.

De Koga mocht ik parkeren in het gebouw bij de "Fahtdienstleiter", de treindienstleider, altijd wel prettig en safe!! Dus op donderdagochtend, 03.30 uur, stond ik klaar om te gaan. Naar huis of in ieder geval richting Zwolle. Eerst maar eens naar Hengelo, kijken hoe het gaat. Tenslotte zat er al wel een dienst van 10 uur op. Maar het gaat goed, direct al, ik voel het. De bijna niet voelbare wind staat nog steeds uit oost, helemaal TOP!! Eerst via Gildehaus naar de grens, dan via kleine paadjes, weggetjes langs Oldenzaal en vliegveld Twente. Het is hier nog donker, errug donker. Hengelo komt eraan en vroeger dan gedacht sta ik op een nog uitgestorven stationsplein. Even een fotootje, ook een reep uit de voorraad. Ik voel me prima en besluit door te gaan tot Almelo. Daar kan ik, zo reken ik snel uit, nog steeds de trein pakken naar Zwolle. De stad uit, richting Hengelo Gezondheidspark, over de A35, de Azelerbeek en Azelo. Terug over de A35 en naar Almelo. Het gaat nog steeds goed, héél goed. Maar ik moet nu wél besluiten wat te doen. De trein nu het nog net kan of doorfietsen. De trein is misschien verstandiger. Gelukkig wint het gevoel, de passie het van het gezonde verstand.

Ik fiets door. Wél besluit ik een soort van ontbijtje te doen in het dienstgebouw van DB-Cargo. Hier is lekkere thee, kan ik even zitten, de jas uitdoen en weer een bidon vullen met hete thee met een suikertje. Om 06.45 vertrek ik weer. Het duister is verdwenen en ik fiets het licht in. Het wordt een weergaloos mooie fietstrip. Opkomende zon in mijn spiegeltje, blinkende spinnenwebben op de grassen en aan de struiken, nevelflarden boven het water en hier en daar paarden die half nog verdwijnen in de mist. Via IJpelo, over de N350, langs de Regge, Notter en Zuna naar de Holterberg. Hier boven is het inmiddels volop in de zon. Een fotootje trekken, een banaan, thee en afdalen naar Haarle. Pas hier kom ik de eerste mensen tegen. Door naar Raalte en Heino. De jas is verruild voor een korte mouw fietsshirt. Om ongeveer 09.45 is de basis, Home Sweet Home, weer in zicht. Precies 48 uur na het vertrek ben ik weer "zu Hause"!!!

Twee heerlijke fietstripjes, het blijft een pracht ervaring om in deze omstandigheden te kunnen fietsen vanuit het donker van de nacht naar een zon overgoten dag!!! GENIETEN!!!

Groet M.

Reacties

Reacties

Jan

De grens tussen proza en poëzie wordt hier heel subtiel bijna uitgegomd. Prachtig verhaal weer Meindert!

Anneloes

Heerlijk om te lezen dat je zo geniet. Fijne vakantie!

Henry

Meindert al je verhalen bundelen en uitgeven! Ware bestseller voor de ondernemende fietser ?

Kees Timmenga

Mooie afsluiting van een fietsseizoen met hindernissen, top dat het weer goed gaat?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!