meindert-kees.reismee.nl

Laatste etappe van "onze" RvNL.

Good evening volgers,

Yes, de finish is gehaald . Vanmiddag net voor 17.00 waren we weer terug in Ommen. Vanochtend was ik al vroeg wakker, de haan had zijn wekker op ongeveer 06.00. Beetje vroeg nog dus nog even omdraaien . Net voor 07.00 opgestaan. Water koken voor onderweg, boeltje inpakken, broodje uit de voorraad en gaan. Máár niet zonder lekkere verse koffie ! Gastvrijheid schrijft men hier met hoofdletters!!! Dan stappen we op, eerst even terug naar Gieten, Gasselte. Hier pikken we de route weer op. Eerste doel is het hunebed Bronneger, daarna richting Odoorn, Emmen. Het Drentse land van Daniël Loheus trekt voorbij. Bossen, heide, esdorpen, kassei stroken en onverharde paden. Overal ruik ik de aardappel akkers. De wind staat minder gunstig, meer west, het is nog steeds wél droog . Na Emmen gaat het richting Coevorden. Het landschap wordt meer open, niet helemaal prettig vanwege de woei. Ik merk wél dat ik weer beter "door kan halen" op de pedalen .

in de "Ganzenstad" is het tijd voor een stevige lunch. Een uurtje uut het zadel. Daarna richting Hardenberg, even aanleggen bij Sis en zwager. We volgen verder min of meer de Vecht naar Ommen. Net voor 17.00 komen we aan bie 't station. Gerry en Aniet staan er om ons op te halen .

Drie dagen weer echt goed kunnen fietsen, heerlijk genieten van het mooie, grote lege, altijd indrukwekkende hoge noorden. Afzakken door dé fiets provincie Drenthe met al z'n diversiteiten, tenslotte weer geland in Overijssel, Ommen. Hier begon het op 08 mei en nú, op 18 augustus is de klus geklaard . Deze 3 dagen hebben we 345 km weg gefietst, de gehele tour was 1623 kilometers!!! Toch wel weer een prachtige afstand.

Dank voor alle reacties, belangstelling. Altijd tof om deze te lezen!!!

Groet, Kees & Meindert.

Sander De Jong

Toppers ?????

Coe Klok

Top dat jullie de tocht hebben afgemaakt. Was weer leuk om de verhalen te lezen.
Ik ben benieuwd wat het volgende fiets plan zal zijn.

Anneloes

Top mannen! Voelt vast fijn dat de klus nu écht geklaard is. Ik heb weer genoten van de verhalen en foto's.

Egbert en Gea

?? super

Henry

Mooie afronding zo en ik zou zeggen op naar de volgende mooie tour ???

Eppe en Miny van Leusen

Weer een mooi verhaal ,leuk om te lezen ,top dat jullie hem nu uitgereden hebben. Wij wachten op het volgende avontuur .

Jos en Germien

Knappe prestatie, na zo`n bijzondere tour!