meindert-kees.reismee.nl

Fietsen zoals het bedoeld is!

We zijn weer op weg. Vanochtend met de trein naar Harlingen, zomaar op tijd aangekomen. We zaten dus vóór 08.30 al in "the saddle". Het was droog maar de wind was al errugg duidelijk aanwezig. Na het passeren van de sluizen werden we als het ware de stad uitgeblazen. Whaw, de teller stond zonder veel inspanning op 30 km/h. Maar ja, het ging niet alleen maar met de wind mee. Daar waar hij even flink op de kop stond moesten we flink terug schakelen. Ik merkte wél dat ik beter door kon gaan als het nodig was, langer een bepaald verzet door kon blijven draaien. Mooie route langs echt oude plaatsjes, prachtige héél oude kerkjes en vooral héél veel ruimte!!! De koffiestop hebben we gedaan ergens bij een beetje "shabby" bushokje. Niet veel zaaks maar wel lekker uut de wind. Verder is er gewoon heel weinig in dit gebied van eindeloze onmetelijkheid. Ik heb zeker nog wel terug gedacht aan de dag dat ik moest opgeven in Harlingen. Het was echt wel helemaal fout geweest als ik toen was doorgegaan. In deze eindeloze omgeving was er niet zomaar een mogelijkheid geweest om naar huis te gaan. 

Bij Holwerd stoppen we bij de ferryterminal voor een "Strammer-max. Heerlijk dat we gewoon weer ergens kunnen aanleggen om wat te eten. Nög heerlijker is het dat het mij gewoon weer erg goed smaakt, ik verteer het gewoon weer zonder pijn in de buik of nare steken in de maag. Het Lauwersmeer nadert, de wind staat onverminderd straf door. Over de sluizen, we zijn in Groningen, in"t Hoge Land. Eerst gaan we naar Zoutkamp. We leggen aan bij  ZK 86. Bijna 125 km op mijn tellertje. Volgens de ongeschreven traditie wordt er na elke goede etappe een Weissen gedronken en, hoera, alhier heeft men de echte "Paulaner Weissen" op de kaart staan!!! Zum Wohl!!!

Nog een paar kilometers naar onze overnachtingsplek. In Vierhuizen, B&B d'Olle Pastorie. Fietsen in de schuur, erg prettige ontvangst en picobello kamer, TOP!!! Later ga ik met de eigenaar even eten voor ons halen, Indisch. Oh ja, de wijn kunnen jullie zelf nemen. Gaat wel lukken toch? Is van het huis, de B&B dus!! 

Kortom, mijn terugkeer naar hier om onze "missie" te voltooien is gewoon prima van start gegaan. Véél wind, regen, maar niet echt veel en een TOP overnachting plekkie hier in Vierhuizen. Morgenochtend Früstück om 08.30 en dan richting "Stad".

Uut Grunn, K&M.

Reacties

Reacties

Kees Timmenga

Mooi geschreven en kop dr veur?

Cor

Geweldig om te lezen dat het goed gaat, En dat jullie de tocht zo samen afmaken.

Bolscher Riky en Frans van het

Mooi dat de gezondheid het weer toelaat. Jammer van de regen maar tussen de buien is het meestal droog. Nog een fijne tocht

Anneloes

Kiek an, een goed begin… is het halve werk. Mooie start gehad dus. Succes morgen.

Jan

Prachtig verhaal en een prachtige dag in het hoge Noorden.
Geniet ervan.

Yvonne

Geweldig dat het goed gaat! Ga zo door.
En die B&B was mij ook al aangeraden door een collega. Zeer goed.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!