meindert-kees.reismee.nl

Opgeven.

Hallo alle trouwe Volgers.

Ja, helaas het staat er echt. Vanochtend heb ik besloten te stoppen. Het ging niet meer, misschien was ik al wel te lang door gegaan. Hoe is het dan de afgelopen dagen gegaan? Na de mooie "Delta werken" dag naar Oostvoorne volgde een heel errug slechte nacht. Draaien, woelen, drijfnat van het zweten. Geen moment heb ik een paar uurtjes door kunnen slapen. Toen ik om 06.00 weer uit bed moest dacht ik: nu moet ik een besluit nemen. Ik heb besloten eerst te douchen, daarna het ontbijt te doen en als dat goed valt zal ik opstappen voor het eerste stukkie naar de ferry Maasvlakte-Hoek van Holland. Vanaf daar da ik fietsen richting Scheveningen en als het niet goed gaat ga ik naar Den-Haag voor de trein.

Maar het ging wél goed. Het was gaaf om als 2 nietige fietsers zo dwars door het "Maasvlakte" gebied te fietsen. Helaas moesten we 40 minuutjes wachten op de ferry maar dat was snel voorbij. We zaten uit de wind en droog. Inmiddels was het behoorlijk gaan regenen dus in regenoutfit aan boord. Mooi, met de fast-ferry tussen grote, hele, grote oceaan reuzen te varen, gaaf!!!

Vanaf Hoek van Holland op weg richting Scheveningen. Het plenst maar de wind staat heerlijk gunstig. Bij Scheveningen wordt het droger, ik voel mij best wel oké, ik ga door. Lunch in Katwijk, inmiddels helemaal droog. We gaan proberen de pont Velsen-Zuid te bereiken. Als we hier zijn over gezet regelt Kees een overnachting in Bakkum(Castrikum). Nog 15 km. Als we hier aankomen ben ik blij dat het gedaan is, 120km. Snel even de was en dan ga ik al liggen, uitgewoond, zo voelt het. Het eten lukt nog maar dan ga ik direct "plat".

Een redelijk goede nacht maakt dat ik wel weer door kan. De wind staat nog steeds erg goed, we gaan proberen Den-Oever te halen. door de Noord-Hollandse duinen. Het gaat steeds op en neer, continue schakelen, vermoeiend. Na 30 km tijd voor koffie, een mooi plekkie aan de dijk. Bergen aan Zee, Petten, Callantsoog. Den-Helder komt in zicht. We stoppen voor een lunch bij de aanlegsteiger van de "Texel" ferry. Na een klei uurtje gaan we door. De wind staat nu tegen maar vanaf de "van Ewijckslius" is hij weer redelijk achter. Bij den Oever staat de fietsbus voor de Afsluitdijk passage zojuist klaar, we kunnen direct instappen. Heerlijk, even lekker zitten. Ik merk weer dat ik steeds minder energie heb. Vanaf Zürich(Fr) is het toch nog een best stuk naar Harlingen. Gelukkig had Kees al weer een overnachting gezocht. Als we daar zijn, bijna droog, wil ik alleen nog een hete douche. Ik laat de was de was en ga direct liggen, hélemaal leeg. Na 2 uurtjes lukt het een hapje te eten maar daarna is het gebeurt, het licht gaat uit, bij mij. De nacht is wel redelijk maar weer drijfnat van zweten. Toen ik vanochtend om 06.50 opstond voelde ik mij nog steeds, moe, leeg, nat na zweet.

Ik heb dus toen besloten er mee te stoppen. Hier in Harlingen zitten we vlakbij de trein. Doorgaan is niet langer verstandig. We gaan de finisch in Ommen niet halen en dat doet pijn. Toch zo dichtbij, al 1275 km gedaan. Toch was het een pracht tour, we hebben genoten van ons kleine landje, van het samen fietsen. Nu ga ik bijkomen.

Dank jullie voor het blijven volgen ook al was ik niet heel erg attent met updates.

Dank, Kees & Meindert.

Reacties

Reacties

Miny van leusen

Groot gelijk ,om de knoop door te hakken ,als het niet gaat ,We vonden het al heel wat met dit slechte weer .Thuis maar lekker uitrusten ,en opknappen .
Groeten Eppe en Miny

Gert-Jan

Een hele prestatie al met al. Het was weer leuk om 'mee te reizen' via verhaal en foto's op deze mooie tocht!

Kees Timmenga

Verstandig besluit,gezondheid gaat voor.
Er komen vast nog wel weer mooie uitdagingen op ons pad.
Bedankt voor het samen fietsen en vooral de Limburg etappe's waren mooi met goed weer.
Tot de volgende trip.

Ans.

Wat een prestatie hebben jullie geleverd!Wanneer je je zo voelt toch door blijven gaan..Dan toon je wel karakter! RESPECT!!

Wouter

Respect voor het kunnen genieten ondanks (fors) ongemak.
En helder om het besluit te nemen naar aanleiding van je eigen bevindingen.

Cor Klok

Toch met groot respect het laatste verhaal gelezen.
Wat een doorzettingsvermogen. Maar verstandig om te stoppen, de gezondheid is het belangrijkste.
Bedankt dat we weer hebben mogen meegenieten van dit mooie fietsavontuur van jullie.
Er zullen er vast nog meer gaan volgen.
Voor nu beterschap.

Gr. Cor

Renate

Balen Mein, dat deze mooie reis zo eindigt. Maar een wijs besluit. Gezondheid gaat voor!

Yvonne

Jammer dat kan ik me voorstellen, maar je gezondheid gaat voor!! Jullie kunnen terugkijken op een super prestatie en een zeer grote ervaring. Chapeau Meindert en Kees.

Anneloes

Jammer Mein, maar goed dat je de knoop hebt doorgehakt. Niet makkelijk, wel verstandig. Veel respect voor jullie beiden. Tòch weer een heel knappe fietsprestatie neergezet. Hopelijk knap je snel op.

Alie

Whauw . Jullie mogen trots zijn op jezelf knap hoor!!....jammer... maar als het écht niet méér gaat ....helaas!
Maar je gezondheid is wel het belangrijkste!
Was MOOI om je/jullie verhaal te lezen...toi toi toi En een goed herstel

Big Brother.

Dit noem ik geen opgeven! Mega TROTS op Oe!! ( en ook op Kees)
Voor nu beterschap en in de toekomst zal er vast nog wel weer een
fietstrip komen met mooie verhalen. Goed Goan.

Willie

Verstandig om te stoppen.
Beterschap Meindert.

Henry

Verstandig besluit mannen. Soms moet je dit besluit ook nemen met gezond verstand. Jullie hebben natuurlijk al een prachtige tocht gemaakt en in de toekomst zullen er zeker meerdere volgen. Respect mannen!

Riky en Frans

Jammer, maar gezondheid gaat voor je had ook niet het meest ideale weer. Beterschap

Jos en Germien

Jouw kennende kan ik me voorstellen dat het een moeilijk besluit was. Wel verstandig Meindert idd gezondheid gaat voor alles. Wat een prestatie met z’n tween. Zo te lezen veel gezien van Nederland en wat een topprestatie. Grote klasse en respect. Goede thuiskomst en beterschap. Groetjes Jos en Germien

Herman Lobker

Jullie mogen trots zijn naar zoveel kilometers Toppers

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!