meindert-kees.reismee.nl

Delta werken.

Goeienavond volgers,

Natuurlijk, vandaag ging het over de Delta-werken, kon niet missen natuurlijk. En wat een prachtdag was het vandaag, is het nog steeds! Vanaf het opstaan was de lucht blauw, met hier en daar zo"n mooie spierwitte wolk. Om 08.25 zijn we weg. Eerst nog, met beetje tegenwind, om de "Westpunt" en dan gaat het Noordoostwaarts. Ha, de wind vol in de rug, zon op ons gezicht, de teller tikt regelmatig 26-28 aan!!! Na een uurtje zijn we al bij de "Oosterschelde-Dam". Halverwege even een kleine stop, ter hoogte van "Neeltje Jans". Appeltje, reepje en huppakee, door maar weer. Door grote duinen gebieden, via plaatsjes als Burg-Haamstede snellen we door naar het volgende Delta-werk. De "Brouwersdam". Aan de opgang naar de dam doen we een kleine stop, mooi plekkie uit de wind. Na deze hindernis gaan we weer door duin en bos gebied. Regelmatig spotten we groepen reeën. Dan naderen we Goederede, prachtig oud plaatsje met mooi pleintje en al heel wat bezette terrasjes. Die slaan we over. De laatste der Delta werken komt in zicht, de "Haringvliet-dam". Met nog steeds de wind achter verlaten we Zeeland en fietsen Zuid-Holland binnen. Het doel is Oostvoorne voor de overnachting. We zijn lekker op tijd dus gaan eerst nog naar de plaatselijke grutter om de voorraden wat aan te vullen. Als we daarna geland zijn bij ons plekkie voor deze avond en nacht kunnen we het Rotterdamse havengebied bijna aanraken.

We hebben weer een wat langere etappe gedaan, 98 km. Natúúrlijk hadden we de zon en wind enorm mee maar het is mij niet tegen gevallen. Wél blij dat het gedaan was voor vandaag. Ik merk ook dat de buik/maag hinder zich langzaam minder meldt, de gevoelige plekken zakken langzaam naar de achtergrond. Happy me!!!

Morgenochtend gaan we eerst naar de "Maasvlakte" en daar nemen we de "RET-ferry" naar Hoek van Holland. We duimen voor nog zo'n top dag!!!

Renate

Mooi om te lezen dat het goed gaat ❗
Houd dat vast ??

Jan

Heerlijk om met zulk weer “Hollands glorie” te bezoeken! Hier hebben wij als Nederlanders wereldfaam mee gemaakt. En terecht! Hopelijk de komende dagen ook zulke goede omstandigheden!