meindert-kees.reismee.nl

Weer terug noordwaarts.

Ja, hallo Leute.

Het thema van vandaag kan niet missen. KLIMMEN!!! Vanochtend zag het weer er super uit, da's alvast een goed begin. Ontbijten kan pas vanaf 08.00, toch niet van deze tijd meer. Maar goed, we hebben alles al klaar staan dus we kunnen direct op pad. Inderdaad, klimmen dus, bijna vanaf het terrasje is het direct "feest"! Het eerste doel vandaag is oostwaarts, Vaals en natuurlijk het "Drielandenpunt".

Het gaat alléén maar op en neer, uitschieters tot 15%. De kleinste der kleine versnellingen wordt meermaals gebruikt. Maar toch valt het klimmen mij niet tegen, Ik geraak overal "boven". Óók Kees is zeer tevreden met zijn Merida. Hij kan inderdaad veel "kleiner" schakelen. Hij heeft alle beklimmingen met minimale Unterstützung" geklaard, dus de batterij had méér dan genoeg power voor de gehele dag.

Enfin, na pakweg 30 km en evenzo veel klimmen en dalen zijn we dan bij het Drielandenpunt. Het meest zuidelijke punt van de route en óók het hoogste punt van de Ronde van Nederland. Koffie met een dikke lekkere vlaaipunt!!! Wel verdiend, tóch? We dalen af aan de Duitse zijde, via een "hobbeldebobbel" Forstweg en doen zo dus ook nog héél even "de Pruus" aan. Terug nu, het is echter nog lang neit over met de beklimmingen. Pas als we voorbij Sittard zijn is het hiermee wel gedaan. Limbricht, Born, Susteren, en Echt gaan we voorbij. Nog een laatste koffie, nog even de A73 over en dan landen we bij "Hotel Gasterij Smeets". Dát valt mij echt mee, we hebben behoorlijk wat hoogtemeters in de benen.

Een welverdiende "Hertog Jan" is zeer welkom maar ik voel direct dat ik er niet nóg één moet doen. Naar de kamer, douchen, wasje doen en pas een glaasje rood als we gaan eten. Een prachtige dag in de Limburgse heuvels, blij dat we deze 2 dagen zelf aan de route hebben toegevoegd. Morgen nog één keer de Maas over en dan "Brabant" in.

Moe maar tevreden, Kees & Meindert.

Egbert en Gea

Heerlijk genieten. Succes nog fff.

Yvonne

? lekkere beloning voor een best pittige tocht.

Renate

Top

Renate

Shit, met links typen is niet zo makkelijk.
Toppers?️
Wat leuk om jullie fiets avontuur mee te lezen.

Joris & Dienke!

Chapeau!!
Diepe buiging doen wij beiden voor jullie 2 strijders!
Wij genieten volop van jullie verhalen.

Ans.

Knap werk vandaag!!Petje af!!

Alie

Whow. Knap hóór al die klimpartijen in Limburg!..
Maar MOOI om te lezen...
Suc6 samen!

Frans en Riky

Meindert en Kees,

Geweldig om die mooie verhalen van jullie te lezen!
Veel SUC6 met de kilometers die jullie nog voor de boeg hebben!