meindert-kees.reismee.nl

Van Molenhoek naar Schwalmen en dan naar Noorbeek.

Hallo, Goojunooavunt vanoet Noorbeek,

Ja, we zijn aangekomen in het Zuid-Limburgse heuvelland. Bijna 500 km onderweg. Gister geen update geplaatst. Gister heb ik een, voor mij, moeilijke keus gemaakt. Een besluit waar ik enkele dagen over heb nagedacht en ja, daar is deze fietstoer best dan best wel geschikt voor. Tijdens het fietsen heb je tijd om klaarheid in je hoofd te krijgen, om een keuze te maken tussen de verschillende inzichten.

Wel, gister dus vertrokken uit Molenhoek. Het was direct al zweten, beetje klimmen en dalen in het "Mookerhei" gebied. Door naar Gennip waar we de Maas oversteken. De Maas die voor deze dag onze leidraad is. Het is prachtig fietsen hier, veel half verhard en héél veel heggen tussen de vruchtbare akkers. Een symfonie van vogel geluiden klinkt op uit de meidoornhagen. Vandaag nemen we 5 keer een pont, toch zeker óók een Nederlands fenomeen, toch? Pas na zo'n 65 km, voor Venlo, moet toch de regenkleding aan. Bij de laatste oversteek, Kessel, kan de jas weer uit. Het laatste stukkie moeten we toch nog even flink "doorrammen" om, bijna, droog aan te komen in Swalmen. Een lekkere "Erdinger Weissen" is onze beloning.

Vanochtend weer op tied op, 06.20. Há, heerlijk, blauwe lucht. Net na 08.00 stappen we weer op. We gaan weer verder via de "Maasroute" richting Maastricht. Heerlijk fietsweer, toch nog fris, jasje blijft aan. Eerste koffie bij Stevensweert. Óók langs de Maas is men overal bezig met nevengeulen, waterbekkens en natuurlijk in de grind en klei putten. ter hoogte van "Brug Elsloo" doen we de middagstop. Dan door naar Maastricht. Geule a/d Maas, Itteren en Borgharen. Via de Maas-boulevard, langs de Sint-Servaesbrug naar Maastricht-zuid. Dan linksaf richting Gronsveld. De klimpret gaat beginnen!!! Eckelrade, Sint-Geertruid, en Mheer. Nog één afdaling en klim en dan zijn we in Noorbeek, ons eindstation voor vandaag, 96 km. Op het balkonnetje hebben we een pracht-view op het heuvelland. En ja, de "Weissenstaphaner" smaakt weer errugg goed!!!

Morgen gaan we verder klimmen en dalen tot aan het "Drielandenpunt" en daarna gaan het toch weer noordwaarts.

Gooinach, K & M.