meindert-kees.reismee.nl

In Limburg.

Ja, het klopt. Volgens Google-maps en mijzelf zijn we in Limburg. In Molenhoek, het noordelijkste puntje van Limburg dus. Vanochtend al vroeg op, 06.15. Geplaagd door de muggen op de kamer . Nou ja, tijd voor ontbijten en thee scoren voor in de bidons. Iets voor 08.30 zijn we weg. Snel even door Eerbeek, terug naar de route en dan gaan. Bijna direct gaat de klimpret beginnen. Niet helemaal ideaal zo snel na het ontbijt maar het moet maar. Weertje is best oké, droog, zonnetje en stevige wind. Dan is de "Posbank" weer in ons voordeel, tussen al die prachtige grote bomen voel je véél minder de zuidenwind . Na een dikke 20 km komen we in Rozendaal. Goeie plek voor koffie en de laatste broodjes ei met spek. We zijn al bijna in Arnhem. Onder de A12 door, richting het station en dan via de "Nelson Mandela brug" over de Neder-Rijn. Via de pont in Huissen gaan we weer terug over naar de noord-zijde. Over de slingerende dijk fietsen we naar Pannerden. Inmiddels is de regenkleding weer "aan". Een eindje verder steken we via het fietspontje weer over, naar Millingen.

We volgen, aan de zuidzijde, de Waal. Kekerdom, Elrecom en Ooi zijn de plaatsjes die we tegen komen. Wat we óók tegen hebben is de wind. Zo'n wind die je de ogen doet tranen en ja, in de Ooi-polder is er ook weinig waar je even in de luwte kan fietsen . Nijmegen komt in zicht.

Aan de Waalkade doen we nog een keer koffie. Mooi plekkie zo aan het water, Altijd wat te zien en geen last van de waai met de stad als beschutting. Ook hier gaat we, net als in Arnhem, dwars door de stad. Vanaf het station volgen we, min of meer, de "Maas-spoorlijn". Bij de halte "Mook-Molenhoek" slaan we rechtsaf. Iets verder is de vlag met de Toekan al te zien. Vandaag niet zo'n woeste etappe, 85 km, maar wél errugg mooi en afwisselend. Als we zijn aangekomen is daar inmiddels ook het zonnetje weer . Het terrasje is open, natuurlijk eerst een Weissen, alweer de echte Weissenstephaner!!! Zum Wohl!!!

Morgen volgen we de LF3, Maasroute, die ons tot vlak bij Roermond zal brengen.

K & M.

Renate

Wat een mooie route hebben jullie weer gefietst vandaag . Volop genieten

Jan

Fijn om weer deze literaire ontboezemingen te lezen. Mooie foto’s en goeie tekst geven een prachtig sfeerbeeld. Geniet er van!

Theo

Mooi om jullie avonturen zo weer te geven. Succes met het mooie 'rondje' NL.