meindert-kees.reismee.nl

Dag 2, van Boekelo naar Eerbeek.

Goeienavond uut Eerbeek,

Om 06.30 opgestaan, met een fris en klaar gemoed. Nog met de gordijnen dicht kan ik al zien, vandaag wordt het mooi weer . Water koken voor de onderweg koffie, 07.00 ontbijt ophalen. Voordeel van vroeg bij het buffet, kan ik ongeremd thee met honing scoren voor in mijn bidons . Rond 08.30 op weg, heerlijk weertje. Boekelo uit, over de museumspoorlijn noar Haaksbergen, over de N18. Al snel komen we in het natuurgebied "het Buursezand". Een foto maken voor de oorkonde Ronde van Nederland. Prachtige route via Buursezand, Buursebeek en langs mooie Buurse boerderijen. Genieten!!!

Eerste koffiestop in Rietmolen , nooit van gehoord. Mooi bankje vlak voor de St-Caeciliiakerk. Prima, tot de kerkklokken zich melden. Nou ja, koffie is op, verder dus. De route voert ons over de "Needseberg, Geesteren, Borcule naar Barchem. Tied veur de middagstop. Alweer vlak voor een kerk, op een driesprong kunnen we heerlijk zitten. Altied iets te zien op een kruispunt zoals dit . Motoren, oldtimers, fietsers en zelfs mensen te paard! Uitgerust en voorzien van nieuwe brandstof gaan we weer verder. Langs de Lochemseberg, over mooie half verharde boswegen gaat het naar Vorden. Het mooie weer laat zich gelden. Veel fietsers, wandelaars en in Vorden zitten de terrassen lekker vol. We moeten stoppen voor een tegemoet komende schaapskudde, prachtig in het gareel gehouden door de Border Collies. Langs kasteel Hackfort, door Wichmond gaan we richting de IJssel. Druppels, de regenkleding gaat aan nu we nog droog zijn. Snel nog een laatste koffie en dan naar het pontveer Bronkhorst - Brummen. De regen valt mee , Door Brummen, langs Leuvenheim, Laag-Soeren naar Eerbeek. Lekker op tijd zijn we bij het hotel. Het terras lonkt, ik, wij hebben zin in een Weissen. Ha, hier heeft men de ECHTE!!! Weissenstephaner Hefe Weissbier .

Een heerlijke fietsdag, genieten van prachtig Twente en Achterhoek. Morgenochtend de "Posbank", door Arnhem en dan richting de "Ooipolder". Over de Waalkade in Nijmegen, door de stad en dan naar ergens in de buurt van de splitsing Maas en Maas-Waal kanaal.

À demain, tot morgen, K & M.

Sander De Jong

??☀️ Heerlijke dag gehad dus!

Henry

Dwars door mijn "roots" Brummen! We zijn vandaag nog in mijn geboorte dorp geweest voor moederdag. We hadden elkaar kunnen treffen. Morgen veel "klim" plezier op de Posbank ?