meindert-kees.reismee.nl

Start Ronde van NL.

Grüss euch allen!!!

Ha, we zijn weer "on tour"! Na bijna 3 jaren zijn we weer aan een fiets-avontuur begonnen . Vanochtend om 05.30 opgestaan, beetje te vroeg maar wel oké, er moet namelijk een fiets opgepakt worden en dan is 't prettig als je even rustig de tijd hebt. Natuurlijk ook tijd om te ontbijten met Aniet, natúúrlijk belangrijk.

Tijd voor actie, even fietsen naar Zwolle Hauptbahnhof en dan met de Zug naar Ommen. Gerry en Kees zijn er al en, helemaal top, mijn Sis en favoriete zwager komen ons uitzwaaien. Om 08.30 "geht es loss"!!! We zijn op weg, het is droog, fris, meer is niet nodig. Den Ham, Vroomshoop, Kloosterhaar-Vriezenveensewijk. Eerste koffie ergens naast het Geesterens-stroomkanaal. Verder weer, wind staat eigenlijk best wel goed, het draait alweer als "toen". Tubbergen, Ootmarsum, Denekamp en De Lutte. De koers draait zuidwaarts en dat is te merken, wind tegen, dus. Máár nog steeds droog. Oldenzaal blijft buiten bereik, laatste koffie-stop bij de "Lonneker-molen". Ook Enschede passeren we op afstand, bij de "Grolsch-veste" gaan we via de "dive-under" naar het Twente-kanaal. Nog een stukkie en dan landen we net voorbij Boekelo bij hotel-resort Bad-Boekelo. Het laatste uurtje hebben we in de nattigheid gefietst maar het was nog te doen zonder de Regenhosen. Het zal rond 15.45 zijn geweest, de teller geeft 120 km aan. Best wel goed eigenlijk dus we trakteren ons na het inchecken op een "Grolsch-Weissen".

Kleine conclusie na de eerste dag: het samen "on tour" zijn ging weer goed!!! Wat mij aangaat moet ik toch zeggen dat ik vandaag een beetje met een zwaar gemoed heb gefietst. Vanochtend heb ik gehoord dat mijn voor altijd "buurman Evert" vannacht is heen gegaan. Onuitputtelijke bron van kennis, altijd positief , nóóit, nooit een onvertogen woord. Heel de dag zat een liedje van Daniël Lohuis in mijn hoofd: Bij de Hemel in de Rij. Die huuft niet te wachten bij de hemel in de rij. Die mag direkt deur, die mag iedereen veurbij. Die huuft niks uut te leggen, die huuft niks te zeggen.

Groet oet Boekelo, K & M.

Renate

Top om te lezen dat jullie eerste dag zo goed is verlopen.

Deetje

Geweldig Mein, hoe je jullie eerste dag beschrijft maar vooral deze keer met de woorden zo terecht over "buurman Evert" we gaan hem missen en blij dat we zulke mooie momenten hebben gehad samen. Nu vast lekker slapen en geniet van jullie verdere Nederlandse avontuur.

Sander De Jong

Ja mein een beetje een raar begin van de dag zo. Het zat eraan te komen. Begrijpelijk dat je eraan denkt. En zeker weten. Een fijne kerel was het!! Altijd goed voor een ieder!

Wat lekker dat jullie vertrokken zijn! Leuke foto’s kunnen maken. Super. En het weer gaat helemaal goed worden. Nou genieten!! ?

Cor Klok

Leuk om weer jullie avonturen te kunnen lezen en vd de foto's te genieten.

Anneloes

Mooi verslag Mein en een prachtige omgeving waar jullie hebben gefietst. Wij reden er eerder deze week met de auto een mooie route.

En ach, Evert is (al) niet meer... Treffende tekst deel je voor hem, uit dit mooie lied van Lohues. Natte ogen hier?

Willie Hulshof

Leuk om weer mee te kunnen genieten door de mooie verhalen en foto's.