meindert-kees.reismee.nl

Plan "C".

Buongiorno a tutti!

Ja het staat er echt, plan C. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder sinds de uitbraak van het "C-gedoe". Destijds hadden we het plan om samen vanaf de invasie-stranden in La Normandie terug te fietsen naar Nederland, Plan A dus. Voor dit jaar was het plan om te gaan fietsen naar Praag, misschien wel door naar Dresden en Berlijn, plan B dus. Wel inmiddels is ook dit plan ingehaald door de "Covid-realiteit". Géén buitenlandse tripjes tot zéker 15 mei . Wát kunnen we dan nog wél gaan doen? Kunnen we nog een plan C bedenken wat ook nog recht doet aan het idee van een échte fietstocht met een serieus aantal kilometers en uitdagingen? Ja, dat kunnen we. Althans dat vinden we zelf!!!

Tijdens ons tripje naar de kust hebben we natuurlijk gesproken over het, toen nog niet helemaal zeker, niet door kunnen gaan van plan B. En al vrij snel kwamen we onafhankelijk van elkaar bij plan C uit. De "Ronde van Nederland"!!! Een reeds bestaande ronde die is gemaakt van verschillende gedeelten van de bekende Nederlandse LF-fietsroutes. Deze fraaie rondrit volgt, met de klok mee, min of meer de landgrenzen, de Noordzee en Waddenkust. Totaal zo'n 1385 kilometers door ons fraaie land . Deze trip is ook helemaal te downloaden zodat we weer prima gebruik kunnen makken van de Garmin navi . Wat echter niét in deze route is opgenomen is het zuiden van Limburg en ja dat kan toch eigenlijk niet, vinden wij. Dus heb ik zelf even een Limburgse aanpassing gemaakt. Afzakken langs de Maas en daarna via mooie klimmetjes naar het Drielandenpunt, het zuidelijkste punt van Nederland. En als we dan toch het zuidelijkste punt van NL willen aandoen kunnen we natuurlijk niét nalaten in het noordelijkste noorden de "Noordkaap" aan te doen. Het meest noordelijke punt van NL. Dus ook hier een aanpassing welke ons via het "Hoge Land" naar de grens bij Nieuw-Statenzijl brengt. Wat ook nog niet helemaal vast staat is hoe we de Afsluitdijk zullen omzeilen. Deze is tot 2022 afgesloten voor "Cicloturisti", fietsende toeristen dus. Een tripje via Texel en Vlieland is misschien wel een prettige aanpassing .

Wel, het moge duidelijk zijn! Plan "C" is klaar om uitgevoerd te gaan worden!!! We gaan ons niét nog eens laten tegenhouden!!! We gaan, Es geht los, Nous allons, Let's go!!! Als het lukt willen we op 08 Mei in Zwolle opstappen, langs de Vecht naar Ommen om daar de route op te pakken. De eerste overnachting is al geboekt in De Lutte!!!

Renate

Helaas plan A + B voorlopig in de wachtkamer. Maar jullie laten je niet tegenhouden door het C-gedoe. Snel een mooi plan C bedacht en gaan...... TOP❗??

Henry

Plan C lijkt me ook zeker een mooie tocht door ons prachtige landje. Plan A en B kunnen gewoon volgend jaar ?? Genoeg vooruitzichten ?

Frans en Riky

Geweldige uitdaging

Anneloes

Wat geweldig dit plan C! Jullie hebt groot geliek: gewoon een prachtige rondje door NL doen. En hoe tof om inderdaad via de Waddeneilanden de Afsluitdijk te omzeilen. Goed voor het reisgevoel toch om met de fietse op de veerboten te gaan en zo nog een stukje 'eilandhoppen' aan de reis toe te voegen. Gave uitdaging mannen! En wat in het vat zit.....

Lianne Lobker

Heel veel succes samen, met plan C en het verkennen van héél Nederland. Een fijne overnachting in de Lutte in ons mooie Twente. Groetjes Herman en Lianne