meindert-kees.reismee.nl

Weer samen "on tour".

Grüss jullie, allen!!!

Wij, Kees en Gerry, Aniet en ik, zouden nu samen in de sneeuw moeten zijn. Oostenrijk, Weissen-bier, wintersport en "Kaiserwetter" . Niet dus. Het was al wel langer bekend, dit jaar kan het even niet. Maar we hebben wél onze vrije dagen dus daarom toch iets vervangend gezocht. Gewoon een paar dagen weg in eigen land. Een mooi onderkomen vlak bij de zee, duinen. Heerlijk kunnen wandelen, fietsen, eten, drankje, genieten!!!

Voor ons natuurlijk een mooie kans om weer eens samen te fietsen. Al snel was er een mooie route van Amersfoort naar het tijdelijke verblijf aan zee, ongeveer 80 km. Vrijdagochtend eerst een stukkie mit dem Zug en dan "op de pedalen"!!! Eerst naar Soest, Baarn, Hilversum en dan westwaarts. De noodzakelijke koffie-stops moeten we nu doen met de eigen voorraad uit de "Ortlieb-tassen". Wat een mazzel dat het weer meewerkt. Over het Amsterdam-Rijnkanaal, Vinkeveense plassen, Mijdrecht en Uithoorn. Onbekende plaatsjes als Weteringbrug, Huigsloot en Buitenkaag brengen ons richting het tuinbouw, kassen, gebied van Noordwijk, Noordwijkerhout. Bij Sassenheim nog een laatste stop. Een lekkere reep, gedeelde appel. Rond 15.45 zijn we er. Mooi op tijd, het wordt alweer merkbaar frisser.

Het was weer goed samen te fietsen. De nieuwe fiets van Kees bevalt errugg goed, stiller, nóg beter te regelen ondersteuning. Bij aankomst zat er nog voor circa 115 km power in de batterij. Het plannetje voor zaterdag is al klaar.

Vandaag hebben we een mooie toer gemaakt naar Scheveningen, Den Haag. Bijna 70 km. Gerry en Aniet hebben een flinke duin, strand wandeling gemaakt naar Noordwijk. Morgen hebben we een rit naar IJmuiden op de planning staan, ruim 80 km.