meindert-kees.reismee.nl

Plannen.

Goedenavond Fiets-volgers!!

Eindelijk, na ruim 3 maanden weer een nieuw verhaal, een update. Een hele tijd radiostilte, dus. Hebben we dan helemaal niets gedaan in deze tijd? Toch wél. Al snel na de "Harlingen-trip" was het voor mij en Aniet vakantietijd. En een beetje onverwacht hebben we tóch kunnen genieten van een heerlijke trip naar Griekenland . De fietsen gingen weer mee en aldaar hebben we samen, soms ook alleen, mooie fietstrips gemaakt. Maar ja, bij terugkomst was het inmiddels al wel bijna Oktober, het fietsseizoen hier is dan wel een beetje voorbij. Als ik dan nog bijvoorbeeld naar Almelo wil fietsen en terug, dan wordt het toch snel een trip in "the darkness"!! De Koga moest ook eerst even in herstelling, balhoofdlager. Kortom, de bikes van K en M hebben momenteel een beetje rust.

Waarom dan deze titel? Plannen. In deze tijd vol van onzekerheden is het misschien zelfs een beetje een fout woord. Wat wél een zéker gegeven is, is het feit dat ik afgelopen week al mijn verlofwensen voor 2021 moest aanvragen. Dus los van het feit dat we geen idee hebben van wat volgend jaar kan of niet kan, áls we wat willen als Kees-Meindert, moesten we al wél onze agenda's naast elkaar leggen. En ook die van Gerry en Aniet. Wel, al snel kwamen we er achter dat de voor dit jaar geplande "Bevrijdings-route" vanuit Normandië eigenlijk niet haalbaar is voor in 2021. Ook Gerry en Kees hebben al wat dingen gepland.We zouden de trip moeten afraffelen, inkorten, opsplitsen, alles wat zeker niét recht zou doen aan het fietsen van de "Route de la Libération"! Wat we dus eigenlijk niet willen.

Dus voorzichtig ben ik een beetje aan het "googlen" geslagen. Het is tóch handig een plan B klaar te hebben. Een plan waarbij we toch maximaal gebruik kunnen maken van de vrije dagen maar niet, bijna niet, afhankelijk zijn van brengen of halen. Een ander plan maar wél een plan waarvan we allebei zeggen: dát is een mooi alternatief, een waardig opvolger van de "2018 Ancona Odyssee"!!!

Gevonden!!! Op de site https://www.europafietsers.nl/ zag ik het staan. Fietsen naar Praag. Een snelle blik leerde dat deze route begint in Millingen a.d. Rijn, da's alvast mooi dichtbij. Een 2e snelle blik leerde dat men vanuit Praag best wel goed met de trein terug kan komen. Dit gaat dan vanuit Praag via Dresden naar Berlijn, zonder overstap. Vanuit Berlijn kan je weer rechtstreeks naar Bad Bentheim, ja zelfs tot Deventer!!! Maar wacht eens! Millingen naar Praag is 1100 km. Da's géén bijna 3 weken, Misschien kunnen we vanuit Praag wel doorfietsen naar Dresden, ja zelfs tot Berlijn . Als dat zou kunnen?!? Een pracht route, 3 prachtige steden met geschiedenis, meerdere opstap mogelijkheden voor vervoer per trein!!! Dus heb ik mij een beetje verdiept in de routes, met de Garmin. Dan weten we tenminste zeker waar we het over hebben, qua kilometers. Wel, om kort te zijn, plan B is klaar.

Het plan is als volgt: op Hemelvaartsdag 2021 brengen Gerry en Aniet ons naar Emmerich(Dld). Daar pakken we de route op die ons naar Praag zal voeren, 1067 km. Als we daar zijn kunnen we bepalen hoe verder. Hebben we nog "Goesting" dan gaan we door naar Dresden,221 km, hebben we dan nog steeds "Goeien zin" dan rossen we door naar Berlin-Ostbahnhof,225 km .

Ik, wij, hebben in dit nieuwe plan eigenlijk al best veel zin. De "Route de la Libération" is uitgesteld, nog geen afstel. Het is nu gewoon afwachten op hoe de situatie in 2021 zal zijn, Plan B is in elk geval klaar!!!

Stay safe, stay oké, Kees&Meindert.

Gerry

2021 gaat goed komen ?

Deetje

Wat een geweldige plannen zeg. Hoop van harte voor jullie dat t gaat lukken. Super mooi plan in ieder geval.

Ans.

Mooie plannen weer!En idd 2021 dat moet goed gaan komen!

Anneloes

Tof plan Mein!

Henry

Mooie plannen! We gaan het meemaken ?‍♂️?