meindert-kees.reismee.nl

Cols en kasseien.

Een nieuw jaar, een nieuwe update. Nog enkele dagen en dan is de eerste maand van 2020 alweer voorbij. Ongelofelijk hoe snel dat gaat. Over 3 maanden al begint ons bevrijdings-avontuur!!! Wat hebben we in deze januarimaand zoal gedaan? Nee, we zijn niet op trainingsstage geweest naar een prettig oord met mooie cols of een woest, leeg gebied met kasseien stroken. Ons trainingsgebied ligt in pakweg Zuid-Friesland, Drenthe, N.W-Overijssel, Salland, Twente en een klein beetje grensgebied. Onze 'Cols" heten ook gewoon Holterberg, Elerberg, Hellendoornseberg, de VAM-berg en ja, Oldenzaal en Bentheim liggen ook op een "bult".

We hebben allebei deze maand toch wel behoorlijk door gebikkeld. Ondanks zéker vaak aanwezige niet prettige omstandigheden hebben we menig fiets-tour gemaakt. Kees heeft flink doorgezet met het maken van vele kilometers. Regelmatig kwam weer een fotootje voorbij van waar hij op enig moment weer was aangeland. Tripjes van 55, 84, 100 km zijn "normaal" geworden. Om in bevrijdings-terminologie te blijven, hele gebieden in Z.O-Friesland, Drenthe en N.W-Overijssel zijn door Kees bevrijd geworden.

Ik probeer toch zoveel mogelijk het woon/werk gebeuren te combineren met het maken van fietsritten. Zoals er vele wegen lijden naar Rome kan men óók behoorlijk variëren met routes naar Almelo, Bad-Bentheim en sinds kort ook van en naar Oldenzaal. E.e.a. houdt dan wel in dat ik soms op wat vreemde tijden met de Koga onderweg ben maar zoals al eerder vermeld doet de lichtbundel dan uitstekend z'n job. Het dragen van goede, zichtbare kleding en accessoires houd het geheel dan ook een beetje veilig. Afgelopen 2 dagen heb ik een mini 3-landen trip gemaakt. Eerst van Roosendaal naar Antwerpen, kasseien, op de fiets. Vanaf daar met de bike in de loc met een trein dwars door Nederland naar Bad-Bentheim en vervolgens, na een korte overnachting, op zaterdagochtend opgestapt voor de reis nach Hause. Een mooie route had ik al gemaakt en via, via, via stond de teller na deze 2 daagjes toch op 153 km.

Dus we houden de spirit er zeker in, trainen stevig door. Óók een feit is gewoon dat ik, hoe minimaal ook, merk dat héél langzaam het verschil licht en donker in ons voordeel gaat veranderen. Héél goed, worden wij weer blij van, très bien, nous sommes à nouveau heureux!!!

Sander

Goed bezig ??

Jan

Jullie zijn alweer goed bezig! Wat een heerlijk vooruitzicht

Henry

Mooie foto's en weer een leuk verhaal! Het aftellen kan beginnen ??

Eric van Roij

Toppers zijn jullie. Maar ook julie vrouwen die jullie door dik en dun steunen met deze vooruit zichten. Succes met trainen??