meindert-kees.reismee.nl

In het donker, in de min.

Hallo Fietsvolgers,

Zo vlak voor de feestdagen nog snel even een kleine update. De titel heeft natuurlijk betrekking op de weersomstandigheden tijdens de welbekende donkere dagen voor kerst. Zoals al eerder verteld proberen wij toch óók nu het fietsen wel bij te houden. We hebben ons weer een doel gesteld dus gaan we daar ook voor. Ik probeer daar waar mogelijk te fietsen naar Almelo, of ergens anders. Kees gaat ook dapper door, toertje van 75 km hier, tochtje van 50 km daar, fiets-routes uitzetten voor fietsreisjes voor Amslod, op de pedalen dus!!!

En het moet gezegd, ook nu is er veel moois te zien. Feit blijft wel dat er, voor mij althans, niet te ontkomen is aan het fietsen in het donker. En neem maar aan, hier en daar ís het nog echt donker! Bijvoorbeeld 's avonds rond 21.00 tussen Raalte en Heino op de "Hondemotsweg". Alleen de naam klinkt al naar duisternis, rond fladderend gespuis, enge motten enzo! De laatste lantaarnpaal staat bij het grensbord "Raalte", de eerstvolgende pas bij voormalig "Kamp Schaarshoek" bij station Heino. Ik ben dus maar wát blij met mijn naaf dynamo aangedreven lichtbundel.

Mooi was het zéker toen ik laatst in de buurt van "Hoge Hexel" verrast werd door een prachtige rode avondgloed boven de Holterberg, opkomende nevel boven de velden en verder totale stilte! Dat pak je dan maar mooi even mee. Soms moet je ook gewoon even doorzetten. Het is niet per se big Fun als je om zes uur 's ochtends, bij min 2, opstapt voor een ritje Almelo. Maar als je dan ruim 2 uur later, helemaal wit aan gevroren, aankomt, dan heb je tóch wel zoiets van "Yes'' I did it! De hete douche is dan ook wel héél erg prettig.

Het moge duidelijk zijn. Wij pedaleren rustig door naar het eind van 2019. Hoe je het ook wendt of keert, na 21 december worden de dagen weer langer. Verder is er niet veel meer te melden. Slechts één dingetje nog, betreffende mijn eigen persoontje. Als ode aan de mooie "Fiets-odyssee 2018" heb ik, afgelopen donderdag, een blijvende herinnering laten zetten!

Tot in 2020, K&M.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!