meindert-kees.reismee.nl

Samen "on Tour".

Hallo mensen.

Na een tijdje "radio stilte" betreffende onze voorbereidingen op ons avontuur, bij deze weer een kleine update. Tijdens alle trainings-tripjes tot dusver gedaan was het nog steeds niet gelukt om een keer samen een paar dagen te gaan fietsen, tot nu dus. Afgelopen donderdag en vrijdag was ik weer in Maastricht voor 2 nachtdiensten in Wallonië. Op donderdag ochtend ben ik met de Koga in de trein naar Sittard gegaan om vandaar, via een prachtige route, naar Maastricht te fietsen. Vervolgen ben ik 's avonds naar Liége gefietst en in de vroege ochtend weer terug.

Op vrijdagochtend is Kees met zijn Gazelle, in Meppel, op de trein gestapt naar Sittard om ook vandaar naar Maastricht te fietsen. Tegen 14.30 was hij bij het hotel. Na een warme hap in het "Bastion" zijn we 's avonds om 19.00 uur samen naar Liége gefietst. Langs kasteel Neercanne, over de Côte de Hallembaye en langs het Canal Roi Albert. Kees is vanaf hier weer terug gefietst naar Maastricht. Ik ook, de volgende ochtend. Natuurlijk zat het in de nachtdienst weer tegen, dus ik was pas om 07.00 uur terug.

Het plan is vervolgens om vanaf Maastricht de LF7, Oeverlandroute, te fietsen, ergens te overnachten en op zondag nog een stuk verder te fietsen. Na een kleine 2,5 uur slapen ben ik weer opgestaan, heb de hele handel ingepakt en om 10.45 uur zijn we vertrokken. Het eerste gedeelte loopt aan Belgische zijde van de Maas. Ergens, ter hoogte van Thorn, zijn we weer terug in Nederland. De route loopt langs Roermond en buigt dan af richting Eindhoven. Het fietsen gaat prima, proviand is voldoende mee, onderweg doen we een bakkie op mooie "plekkies". Ergens voorbij Kessenich (B) vliegt er ineens "iets" loeihard tegen mijn gezicht, net onder mijn linker oog. Het komt kneiterhard aan, ik stap af en Kees haalt met een pincet iets weg. We gaan door maar snel merk ik dat de linkerkant van mijn gezicht gaat opzetten. Mijn linkeroog wordt een beetje dicht gedrukt, de zwelling zet door naar kaak en hals. Ondanks deze hinder gaan we lekker door. Uiteindelijk zijn we gekomen tot Mierlo, na bijna 120km. Toch niet slecht na een errug korte nachtrust en voor de eerste keer samen fietsen.

Op zaterdagochtend zijn we om 08.00 uur weer opgestapt. De zwelling is er nog steeds maar wel minder en is iets meer naar mijn hals gezakt. Op naar Eindhoven en vervolgens richting Best, Boxtel, Liempde. Heerlijke koffiestop met lekkernij op terrasje. We besluiten de route te volgen tot Den-Bosch om hier de trein te pakken naar huis. Mijn teller staat op 330 km. We kunnen nog mee met de trein van 12.24 uur.Zo zijn we toch nog mooi op tijd zu Hause.

Samen gevat, het samen fietsen ging prima. We hadden genoeg proviand mee, de bikes hebben het goed gedaan. Alweer een heleboel trainings-kilometers. De teller van Kees z'n Gazelle staat al op ruim 2700 km, ik ben al een stuk voorbij 3100 km. Nog pakweg 8 weken tot "Le Grand Depart".

Tot de volgende, M.

Reacties

Reacties

Henry

Gaat jullie echt wel lukken met zo'n voorbereiding. Tof hoor alle mooie gebeurtenissen en momenten. Met de kilometers in de benen komt het ook wel goed ? Was het een wesp trouwens?

Anneloes

Fantastisch mannen! Wel lekker ook om nu samen getraind te hebben lijkt me. Ik moest, net als Henry, ook meteen aan een wesp denken, maar dan ben je toch super allergisch voor Mein? Gelukkig liep het met een sisser af. Mooi verhaal weer!

Renate

Top, dat het zo goed gaat met de voorbereidingen. Mooi om ook samen getraind te hebben. Al heel wat kilometers weggefietst. Dus ook goeie anti wespen (of wat voor ongedierte dan ook) spul meenemen. Bah, daar heb je vast vervelend veel last van gehad? Leuk verhaal en mooie foto's. Succes....

Eric van Roij.

Heey sportieve vakantieganger. Ik heb net verbazing je verhaal gelezen van waar je mee bezig bent samen met je maatje.Goejendag eej dat doe ik je echt nuet na. Masr wat me nog meer verbaasde is dat je Boxtel hebt aangedaan tijdens je training. Het . Tu. Type foutjes..... Had het even laten weten man. Had je hier wel ff kunnen eten,koffie drinken of zelfs misschien nog wel slapen.. Maar goed ik wens jullie nog een hele goede trip. Tot snel. Ga ik morgen met enkele collega's maar weer ff 1500 ton kolen halen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!