meindert-kees.reismee.nl

Op de fiets naar de antieke wereld!

Een nieuw fietsavontuur.

Ja, het staat er, we gaan samen weer een nieuw fietsavontuur aan. Na de "Ancona - Zwolle" trip van 2018, na de "ronde van Nederland" trip in 2021, na mijn samen met Wouter ultieme "Noordkaap-reis" gaan Kees en ik volgend jaar een tamelijk uitdagende fietstour maken. Op de fietse naar Athene, naar de Acropolis!!! Hoe dan!!!

Wel, eigenlijk is dit plan een vervolg op de Ancona trip van 2018. Toen hebben we de bekende "Reitsma Rome" route gevolgd, vanaf zo ongeveer Ravenna. Noordwaarts dus. Dus zo zat het al een tijdje in mijn hoofd om het gedeelte naar Rome toch ook eens te doen. Nu is het ook zo dat Kees al wat langer, ik vanaf begin dit jaar, wat meer vrije tijd hebben. Wat nu als we Rome kunnen combineren met een langere fietstour naar het land waar we allebei toch zo graag naar toe gaan. Griekenland dus. Op de site van Reitsma routes zijn meerdere varianten te zien die naar Rome leiden, natúúrlijk, alle wegen leiden naar Rome! Maar óók vanaf Rome verder zuidwaarts, naar Bari bijvoorbeeld. Vanaf Bari kan je prima de oversteek maken naar Griekenland maar ook prima naar Albanië.

Enfin, toen deze gedachten eenmaal waren uitgesproken ging het verder. Hoe??? Waar beginnen??? Wanneer??? Opnieuw bood combineren mogelijkheden. In de 2e week Maart zijn we, met ons vieren, al in Oostenrijk, vlakbij Innsbrück. Is het mogelijk dat we met 1 auto daar naar toe reizen, met medeneming van alle spullen? Ja dat kan zeker. Gerry en Kees gaan vliegen naar Innsbrück, Aniet en ik met de dan redelijk beladen Suba. Op de 16e Maart gaan Gerry en Aniet dan naar huis met de auto, Kees en ik gaan dan op de fiets naar Innsbrück. Daar pakken we een directe trein via de Brennerpas naar Verona. Na een overnachting gaan we dan op de 17e de Reitsma Route naar Rome oppakken. Eerst een paar dagen vlak, via Ferrara naar Bologna. Daarna Florence, Siena, Lago di Bolsena naar Rome.

Na Rome gaan we verder naar Bari. Hier pakken we de ferry naar Dürres(Albanië). We volgen vanaf hier de EuroVelo 8 fietsroute. Via Igoumenitsa(Gr) naar Patras en langs de zuidkant van de golf van Korinthe, over het kanaal van Korinthe gaat het naar de hoofdstad van de antieke wereld, Athene!!!

Dit is in kort het plan. Het is nog erg ver weg maar zoals vaak gezegd en ontegenzeglijk waar, Time flies!

Meindert, Kees.

Renate

Wat een geweldige uitdaging ❗

Deetje

We mochten een beetje meegenieten van het plan in ontwikkeling, maar vind het echt super mooi dat jullie dit samen kunnen gaan doen. Wat een prachtige uitdaging weer. Ennnnn lekker in t voorjaar, dus niet te warm niet te koud hopelijk. Top idee, om wederom prachtige herinneringen te maken.

Anneloes en Jesse

Wauw Mein!!! Te gek plan van jou en Kees😍 Veel voorpret gewenst, we spreken je snel.

Bolscher Frans van het

Wat een geweldig mooi vooruitzicht veel succes met de voorbereidingen.

Eric van Roij

Ook lullig voor Gerry en Anita dat ze halverwege weer om moeten draaien........