meindert-kees.reismee.nl

Nieuwe fiets.

Bonsoir volgers,

Bijna een maand geleden, 27-01, heeft Kees zijn nieuwe Fahrrad in gebruik genomen . Een prachtig rode Merida Espresso EP-8. Op het eerste gezicht niet héél veel anders dan de Gazelle maar dát is toch niet het geval. De middenmoter is krachtiger, stiller maar draait vooral errug soepel rond. Zonder ondersteuning is er nog steeds prima mee te fietsen. De wielen, banden, zijn behoorlijk breder zodat je óók op niet helemaal verhard terrein veel beter kunt blijven "bollen". Maar het grote verschil zit hem in de versnellingen. De Gazelle had al een 10 speed cassette, deze beauty heeft er 11 met een enorm, kleinste, verzet. Kort gezegd, als er moet worden geklommen kan Kees een véél kleiner verzet kiezen zodat hij veel langer kan blijven rond draaien met een minimale ondersteuning . Dus óók de toch al krachtiger batterij kan nog langer power leveren .

Maar ja, dit alles moet natuurlijk wel getest gaan worden. Eind Januari, begin Februari, was niet het meest gezellige fietsweer . Midden Februari viel plots, onverwacht, zomaar koning winter binnen. Temperatuur zoals we die bijna niet meer kennen verbrak de dagelijkse sleur. Het "C-nieuws" was even niet belangrijk.

Maar nú, nog maar een weekje later, is het totaal ander weer. Voorjaars temperatuurtje , korte fietsboks aan en gaaannnn!!!?. En dat doet Kees dus ook . Hij gaat hélemaal los. 60 km hier, 100 km daar, fotootjes vanuit alle windstreken . En dat is helemaal goed natuurlijk. Zo'n nieuwe metgezel moet je uitproberen, testen, afstellen en dat gaat alleen als je op pad gaat! Kortom: op naar onze eerste gezamenlijke trip. De route en bestemming is al bekend, een mooie route van Amersfoort naar Noordwijk aan zee.

Ook voor mij had de fiets aankoop nog een prettige bijkomstigheid. Omdát ik mee was bij het in ontvangst nemen van de Merida mocht ik ook profiteren van een errugg prettige korting bij aankoop van een mega fijne, top technische, waterdichte,ademende fiets jas. Hopelijk kunnen we de fiets en jas écht uitproberen als de trip naar Praag door zou kunnen gaan.

Groet, blijf gezond, Kees en Meindert.

Gerry

Hopelijk kan het dit keer allemaal doorgaan.

Henry

Mooie bike! Wordt het nog zweten Meindert om Kees bij te houden ?