meindert-kees.reismee.nl

Drie landen toer.

Hallo, goedenavond.

Een drie landen toer. Klinkt wel interessant, toch? Nou het lijkt écht meer dan het eigenlijk is, of beter gezegd, dan het was. Het was dus vorige week al, toen ik de "overnachtings-dienst" had naar Antwerpen. Dat betekent dus: beginnen in Bad-Bentheim, met een trein via Roosendaal naar Antwerpen en de volgende dag weer dezelfde route terug. Dus ben ik dinsdagochtend rond 09.30 opgestapt voor een fietsrit van Zwolle naar Bad-Bentheim, zo'n 84 km. De fiets behoorlijk bepakt, er moet toch nogal wat mee. Het was één van die dagen die je héél soms hebt. Heerlijke westenwind in de rug, zon, niet te gek warm, super!!! De tachograaf stond constant tussen 25 tot 28 km/h!!! Het "bolde" bijna als vanzelf, nou ja, bijna. Al vóór 14.00 uur stond ik al bij het Bahnhof Bentheim. Tijd genoeg om even op te frissen, een Pflaumen-kuche mit Kaffee te verorberen en de bidons te vullen.

Ik had bedacht de Koga dit keer eens mee te nemen op de loc zodat ik daar in Antwerpen ook nog een toertje kon maken. Eerst, na aankomst op Antwerp-Noord, naar het hotel in het centrum. De volgende middag kon ik dan lekker fietsen langs de Schelde, de dokken, door het haven gebied weer terug naar 'Noord". De nachtportier van het hotel keek wel een beetje op toen ik mij melde bij de draaideur. Huh, wat is dit voor een fietstoerist in "the middle of the night'?? Maar voor deze DB-Cargo fietser ging de poort snel open. De Koga kon in het bagage depot, de tassen mee naar de kamer. Even douchen, kleding uithangen en snel plat.

Intussen was er voor de regio Antwerpen wel iets veranderd wat betreft het "C.....gebeuren". Ik moest gebruik maken van het mondkapje, zowel in het hotel als in de stad. Inmiddels had ik, via DB, een attest gekregen zodat ik kon aantonen dat ik voor het werk aldaar was. Dus zat er 's middags ook niets anders op dan mét het kapje op weer op de bike te stappen om naar het werk te gaan.

Verder verliep de drie landen toer prima, helemaal oké. Toch weer zo'n 155 km gedaan. Dus morgen ga ik nog een keer.

Kees is deze week ook "on tour". Hij is met een groep van 12 mensen op pad. Vanuit Zwartsluis gaan ze 3 dagen fietsen door, zeg maar N.W. Overijssel. Etappes van pakweg 50 km, door Kees uitgezet, met hier en daar bezichtigingen, uitleg van interessante dingen. Ook hij heeft behoorlijk e.e.a. moeten aanpassen omdat bepaalde fietspaden zijn afgesloten, pontjes die uit de vaart zijn. Ook kunnen ze niet maar zo overal als groep aanleggen voor, zeg maar, de inwendige mens. De noodzakelijke brandstof en zo. Volgende week is er een vergelijkbare trip maar dan in het Brabantse land. Óók hier behoorlijke aanpassingen omdat b.v. een dagtrip naar België niet door kan gaan.

Wel, met de nodige aanpassingen, maken we nog steeds best wel veel kilometers. Wat staat er nog op stapel? Na deze drie landen tripjes gaan ik zaterdag 08-08 met Tiem en Jan op de fietse noar Harlingen. Van drie landen toer naar "drie gebroeders" toer. Volgens een echte Fries, Piet P, wordt het een echte zomerse dag. 30* . De tune van de dag kan niet anders zijn dan: Op de Fietse, Skik!!!

Wie dot mij wat, wie dot mij wat, wie dot mij wat vandage
'k Hen de banden vol met wind, nee ik heb ja niks te klagen
Wie dot mij wat, wie dot mij wat, wie dot mij wat vandage
'k Soll wel zeggen ja het mag wel zo !!!

Groet, K & M.




Reacties

Reacties

Kees

Weer mooi verwoord Meindert.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!