meindert-kees.reismee.nl

Doe eens gek!!!

Bonsoir trouwe lezers/volgers van ons fietslog!

"Doe eens gek"!!! Dat was mijn gedachte toen ik vorige week vrijdag mijn weekrooster zag voor deze week. En dan vooral wat betreft de dienst voor afgelopen maandag. Ik moest dan passagieren naar Roosendaal en daar een trein oppakken en naar Bad-Bentheim rijden. In plaats van passagieren kon ik toch prima een stuk gaan fietsen, zeker nu de bike ook weer mee mag in de trein. En zéker met het verwachte prettige weer. Op de computer had ik een mooie route gemaakt vanaf Utrecht CS via richting Gouda, Rotterdam en dan zuidwaarts naar Roosendaal. Totaal zo'n 120 km. Dus met de trein van 11.50 van Zwolle naar Utrecht en zo zat ik rond 13.00 in het zadel. Ik moest tegen 22.30 uit Roosendaal vertrekken dus ik had tijd genoeg om daar op tijd te zijn.

Al snel ligt Utrecht achter mij en kan ik min of meer de "Hollandse IJssel" volgen, bijna tot aan Rotterdam. Werkelijk een echt mooie route langs en door oude plaatsjes als Montfoort, Oudewater, Gouderak en Oudekerk a/d IJssel. Bij Krimpen a/d IJssel fiets ik via de "Algerakering" stormvloedkering richting de "Van Brienenoordbrug". Wel komisch om met de Koga over dit mega bouwwerk te fietsen. Nu gaat het meer zuidwaarts. Via Barendrecht kom ik bij de "Heinenoordtunnel", toegang naar de Hoekse Waard. Ook met de fiets ga je hier dus onder de Oude Maas door. Ik zoeffff maar beneden en als ik weer uit de tunnelbuis ben sta ik direct in weids polder land. Plaatsnamen als Mijnsheerenland klinken al behoorlijk Zeeuws. Het gaat verder over de "Haringvlietbrug", de "Volkeraksluizen" en langs de Suiker-Unie fabriek bij Dinteloord. Het laatste stukje volgt het Mark-Vliet kanaal tot in Roosendaal. Rond 20.15 ben ik gefinisht bij het station, mooi op tijd om nog wat te eten te scoren. De voorraad drinken en eten moet ook aangevuld worden. En meer dan genoeg tijd om mij wat voor te bereiden op de rit naar Bad-Bentheim.

Het was écht een mooie route, wát is er toch nog veel te zien in ons kleine landje, óók in het westen dus!!! Een prima variant op passagieren in de trein. Één dingetje moest nog wel gebeuren. Ik kwam 's nachts rond 03.15 aan in Bad-Bentheim en moest toen nog wel even in het nachtelijke donker naar Enschede pedaleren. Vanaf daar met de eerste trein nach Hause! Al met al zo'n 150 km genoten op de Koga.

Fiets-kumpel Kees blijft ook actief op de Vélo. In de week van 30 Juni is hij enkele dagen wezen fietsen in Brabant en België. Dit omdat hij daar binnenkort met meerdere mensen gaat fietsen. Deze trip was dus om enkele routes te maken en dus ook daadwerkelijk te fietsen, het hotel alvast te "checken" en zo nodig zaken op tijd te kunnen aanpassen. Een goede trip begint zoals altijd met een degelijke voorbereiding. Helaas heeft hij het in die week niet helemaal getroffen met de weergoden. Daar valt dus niets aan voor te bereiden.

Wat óók valt in de categorie "Doe eens gek" is de fietstrip die ik samen met broer Tiem en broer Jan ga maken . Ik heb de mannen uitgedaagd tot een fietstrip naar Harlingen om onze zus en zwager te bezoeken als zij aldaar, in bijna buitenland Friesland, op vakantie zijn!!! Op 08-08 gaan wij hier 's ochtends vroeg starten voor een prachtrit van ongeveer 115 km naar Harlingen, Harns. Wordt zekers een mooie dag!!!

Tot zover deze update.

Groet, blijf gezond, Kees & Meindert.




Reacties

Reacties

Anneloes

Lekker bezig Mein????

Henry

Leuk verhaaltje weer Meindert. Ik verwacht nog wel dat alle verhalen in boekvorm uit zullen komen ?

Renate

Mooie uitdaging! De koffie staat klaar. Succes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!