meindert-kees.reismee.nl

Invasie uitgesteld.

Bonsoir tout le monde, goedenavond allemaal!

Ja, dit had natuurlijk de eerste update moeten zijn van onze geplande "bevrijdings" fietstour. Een verslag van onze eerste etappe in Frankrijk, snel getypt in een hotelletje ergens tussen St-Màire-Église en St-Malo. In plaats daarvan zit ik nog gewoon thuis, wél achter mijn reis laptopje, toch maar even een verhaaltje te maken.

Het zou 75 jaar geleden ondenkbaar, onbespreekbaar, zijn geweest de invasie uit te stellen. Om welke reden dan ook. Als wij ons onze fietstour dan voorstellen als de invasie van Europa, het begin van de bevrijding dan moeten we stellen dat we tot staan zijn gebracht door een onzichtbare vijand, nog vóór dat we zelfs maar geland zijn in St-Màire-Église . Tegen deze virus tactieken kunnen we niet op. Dus hebben we gisteren net gedaan alsof we met z'n vieren op weg waren naar Normandië. Kees en ik hebben een mooie tocht gefietst van Meppel naar Zwolle. Genieten van veel mooie dingen die je in N.W. Overijssel tegen komt. We hebben we hier samen heerlijke asperges gegeten, een paar flesjes wit leeg gemaakt. We hebben afgesloten met koffie, helaas zonder een "Calvados". En we hebben maar wat plannetjes gemaakt voor de komende periode, we hebben tóch onze geplande vrije dagen.

Aldus geen fietsen door La Douce France voor ons, geen gezamenlijke terugreis voor Gerry en Aniet, het is nu eenmaal niet anders. Misschien komt er een herkansing, de route staat en de oorkondes die wij eventueel zouden hebben gekregen als we de tocht zouden hebben uit gefietst liggen klaar in Wageningen. We gaan rustig door met fietsen, gewoon onze dingen doen en proberen gezond te blijven .

Tot zover, uut Zwolle, K&M.

Henry

Uitstel is nog geen afstel! Kilometers blijven vreten met Kees en na deze barre tijd gewoon opnieuw plannen. Het is dan echter geen 75 jaar geleden meer, maar nog steeds een prachtige tocht 👍🏻🚴🏻‍♂️🚴🏻‍♂️

Anneloes

Jammer dat de tocht nog niet van start kon gaan, het is wat het is. Jullie kennende komt er van uitstel geen afstel:)