meindert-kees.reismee.nl

Fietsend het jaar uit!

Goedenavond allen,

Nog één keer een update uit 2019. Zoals al eerder vermeld proberen we óók nu het fietsen bij te houden. En dus had ik bedacht dat ik na mijn laatste werkdag/nacht van 2019 op de Koga naar huis wilde fietsen. Dus letterlijk het jaar uit te fietsen. Mijn laatste nachtdienst begon en eindigde echter wél in Oldenzaal, OEI! Dus ging ik gisteravond met de fiets in de trein naar Oldenzaal, heb vervolgens mijn ritje Osnabrück v.v gedaan en was vanochtend rond 03.45 weer terug bij de bike. En ja, dan is het nog errug donker, errug stil en er is verder niets nog te zien. Maar ik had het mij voorgenomen te doen dus gewoon gáán. De navigatie is dan toch wel erg nuttig. In het stikke donker mis je gauw een afslag, zeker als de route ook gedeeltelijk over halfverharde wegen loopt. Waar ik niet op had gerekend is regen. Van die vette miezer druppels. Nog in Oldenzaal begon het al en het duurde tot bij Almelo. Ik had bedacht in Almelo maar even te stoppen. In het DB-Cargo verblijf heb ik een uurtje de jas enzo laten drogen, bij de kachel zitten, mijn ontbijtje genuttigd met hete thee en natuurlijk de bidons gevuld met hete thee en lekkere bouillon.

Net voor zevenen was ik weer op weg. Inmiddels geen regen meer, wél dikke mist. Ik wilde niet de "snelle" route doen maar de wat langere, mooiere, rustige omweg via een stukje "Twente-kanaal", langs Ypelo, Zuna naar de Holterberg en dan Haarle, Raalte en Heino naor Huus. De kou, het gebrek aan slaap laat zich gelden maar ik heb voldoende proviand. Een paar keer extra stoppen om de inwendige "kachel" flink aan de gang te houden! Inmiddels trekt het wat open, nog steeds heel weinig wind dus het gaat prima. Om 10.15 ben ik "zu Hause"!!! Bijna 86 km.

Het fietsjaar 2019 heb ik aldus op passende wijze beëindigd, denk ik! Na de jaarwisseling worden de dagen weer langer, wij "trainen" rustig verder. Voor allemaal ein guten Rutsch ins neue Jahr!!!

Tot in 2020, K&M.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!