meindert-kees.reismee.nl

Onze voorlaatste etappe, van Rur naar Maas.

Goedenavond allemaal, Familie, Vrienden, Fans!

Zoals gisteravond al aangekondigd komt deze update uit Nederland, ons eigen landje, uit Groesbeek om precies te zijn. We hadden gisteravond al besloten vandaag tot hier te fietsen. Kees had ook al een plekkie geboekt zodat we vanmiddag alleen maar hier naar toe moesten fietsen. Nóg steeds allemachtig mooi weer dus alle reden om vanochtend weer op tied in 't zadel te zitten. Eerste doel was de Duits/Nederlandse grens. Helemaal langs de Rur, prachtig in de ochtendzon, ongeveer 20 km. Ik heb de "gang" er goed in, de wind in de "rugge". Om 09.28 uur staan we bij "Grenspaal Dld-Nl. YES, alweer een momentje, terug in de lage landen .

Nu pakken we de route op naar het noorden. Het gaat langs Roermond naar Swalmen, eerst even een koffie. Dan gaan we óver de A73, de "Maasspoorlijn en richting Beesel. Hier gaan we met de "Ferry" over de Maas, Kessel. Dan door naar Venlo, Blerick. In Grubbenvorst doen we, op advies van de trouwe volger Jan, een heerlijke middagstop. Heerlijke belegde grote bol, Grolsch Radler en echte koffie na!!! . Als we in Blitterswijck zijn steken we de Maas weer over. Het waait inmiddels behoorlijk, we trotseren hevige golfslag, haha!!! We malen stevig door, Het gaat nu door de "Maasduinen richting Gennep. Nog één keer thermos-koffie. In de Garmin zoek ik snel "Hotel oude Molen Groesbeek" en nog ongeveer 10 km scheiden ons van de zéér wel verdiende "Weissen"!!!

Natúúrlijk stuurt de navi ons over de 7 heuvelen voordat we kunnen afzadelen en de bikes in de garage kunnen stallen. Weer een pracht dag, tóch wel relaxt omdat bestemming en afstand bekend waren. Weer zo'n 120 km

En nu morgen!!! Morgen, onze laatste etappe van deze prachtige machtige Fiets-Odyssee!!! Onze "Via Gladiola", onze "Arc de Triomphe"!!! We gaan het gewoon redden !!!! Via Nijmegen, Arnhem richting Deventer, over de dijk naar de "Ferry" naar Wijhe en dan naar ZWOLLE, DE HOLLEWANDSWEG!

Aniet, Gerry, Spot, wij komen eraan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Joris en Dienke

Te gek!! Zet hem op morgen kilometervreters ??

Mirjam

Wauw! Goed gedaan zeg.

Anita

We wachten met smart op jullie ❤

Frans & Riky

Best lange afstanden per dag gemaakt dan moet het morgen een makkie zijn met de stal inzicht en lekker rug windje, morgen nog een fijne rit.

Cor Klok

Wat een super prestatie.
Trots op jullie.
De laatste dag zal zeker bijzonder zijn. Geniet er van.

Margreet

Goed gedaan hoor en die Via gaat vast lukken. Hopelijk krijg je bij de finish een mooie bos Gladiolen. Wel verdiend. Alvast welkom thuis

Astrid

Petje af en respect! Toi toi toi met jullie laatste etappe ??‍♂️

Rita

Super! Laten de laatste loodjes niet de zwaarste zijn, op vleugels naar Zwolle. Heel veel fietsplezier morgen op de Via Gladiola. En dan met de pooties op de bank en een glaasje.

Aleida

Have a Ferry good day, morgen!

Trijntje

Top gedaan!! Geniet van de laatste kilometers ?

Renate

Hey toppers, straks beginnen jullie aan de laatste etappe. Op naar Zwolle.
Geweldig. Succes, geniet ervan.

Ruud

Een goede laatste etappe! Tot snel ziens.

miny

De laatste loodjes , Wat een geweldige prestatie .Welkom is het mooie Zwolle zuid .

Jan

De finish in zicht! En weer een glorieuze zonnige dag. Kijk om je heen, en geniet voor de -voorlopig- laatste keer van het ongelofelijke, fantastische en niet te evenaren gevoel van vrijheid dat zo'n heldentocht met zich meebrengt. En voor als de Hollewandsweg bereikt is......... Proost!