meindert-kees.reismee.nl

Van de "Neckar" naar de "Rijn".

Und wieder Hallo Familie, Freunde und Fans.

Vandaag ging het verder naar het noorden. We zijn een ietsje later vertrokken, Frühstück was om 08.00 uur. We zaten dus om 08.20 weer "back in the saddle". Natuurlijk was het koud. Nevel hing boven de Neckar, maakt het plaatje van sagen en burchten prachtig compleet. Eerst gaan we naar Heidelberg. Altijd langs de rivier, veel door het bos en héél veel over half verhard. Ik merk dat als ik snelheid goed houdt, ik voor mijn gevoel het beste over de oneffenheden heen "ros" .

Rond 10.15 zijn we in Heidelberg. Koffie!!! Niet normaal toch, we zitten in ons hempje, vlak bij de Neckar an de Kaffee mit Marmeladen Croissants . Dan weer verder. We buigen naar het noorden af. Langzaam verlaten we de rivier, uitgestrekte akkers komen in de plaats. Ook gaat het door grote bos percelen. Nog steeds veel half verhard. In Lorsch houden we halt, plaatje schieten, benen strekken, goulash-soeppie, broodje Leberkäse. We gaan licht noord-west verder. Mijn benen voelen goed, ik kan flink door stampen, kilometers aan één stuk.

Dan, redelijk onverwacht, staan we ineens bij de Rijn bij Gernsheim. De Rijn, onze gids noordwaarts. We gaan stug door. Bij Nierstein gaan we dan echt over de Rijn, een heuse pont zet ons over. Aan de overzijde doen we nog even een koffie stop met power food.

De kaart stelt voor dat we kunnen komen tot Nieder-Olm, vlak onder Mainz. We vinden weer een kribbe voor de nacht. Toch weer flink doorgehaald vandaag ondanks niet al te makkelijke wegen, 140 km.

En nu eerst een "Weissen", Zum Wohl!!! Morgen een stukkie naar de Rijn en dan gaat het noordwaarts naar Remagen.

Voor straks, Gute Nacht!!! K&M.

P.S. vanavond kreeg ik bericht dat ik pas volgende week donderdag weer moet beginnen. We kunnen dit avontuur dus samen helemaal tot Zwolle uit fietsen!!! JOEPPIE!!!

Reacties

Reacties

Willie Hulshof Timmenga

Helaas, krijg ik dit keer geen verhaal te zien.

Sander

Kort maar krachtig. ??

Gert-Jan

Het verhaal staat er nu wel, wat gaan jullie goed zeg! Toppers!
Ook erg leuk om te zien waar je overal langs komt.
Veel plezier nog even, jullie zijn zo in Zwolle!
Dat is maar 22 uur fietsen en vooral bergafwaarts.

Willie Hulshof Timmenga

Geweldig, zoals jullie gaan.
Ik ben erg trots op mijn stoere broer.

Jan

Leuk, leuk, leuk! En morgen een glorieuze rit langs het mooiste gedeelte van de Duitse Rijn. Werp een kushand naar de Loreley en voel je kaiser Wilhelm op het Deutsches Eck!

Anneloes

Jeetje jullie blijven maar ‘kilometersvreten’! Knap man! En wat moet het een fijn idee zijn om de tijd te hebben en het tot Zwolle uit te kunnen rijden. Gaat wel lukken me dunkt. Heel veel succes!

Renate

Geweldig. Op naar de Limburgse vlaai!!!

Herma

Geweldig, samen uit samen thuis! Succes nog met de laatste loodjes ?‍♂️?

Jos en Germien

Leuke verhalen voor de thuisblijvers :-)
Knappe prestatie Meindert en Kees.
Gewoon doortrappen, naar good old Zwolle.
Viel spass und vergnugen in Deutchland.
Grusse Jos und Germien aus Mheem

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!