meindert-kees.reismee.nl

Beautiful day, longest day, record day!

Kalispera alle volgers.

Huh??? Zijn we nu ineens in Griekenland? Nee, zeker niet, wel bij Gasthof Zum Grüner Baum, waarvan de mensen van Griekse komaf zijn. Vanochtend om 08.00 uur waren onze stalen rossen weer opgezadeld en ging het wieder loss. Het was nevelig, koud en het ging nog steeds best wel behoorlijk op en af . Na ongeveer zwei Stunden waren we bij Geislingen am Kocher, onder een mega A6 viaduct. Ietsje verder tied voor Kaffee, bij een mooie gezellige kleine supermarkt. Dus ook ff inkopen gedaan.

Nu wordt het steeds mooier . Kilometers lang volgen we de loop van het riviertje "Kocher". Het zonnetje komt erbij, jas gaat uit, het wordt helemaal TOP . Later blijkt dat we ook een oude "Eisenbahntrasse" volgen. Ergens doen we nog een thermos-koffie stop. Tegen 13.30 uur maken we in Gochsen een stop, Zwiebelkuchen!!!

Dan gaat het verder, Bad Friedrichshall, Bad Wimpfen. Opeens zijn we bij de rivier de 'Necker' aangekomen. Nu wordt het echt een plaatje ! Mooie bochten in de rivier, oude burchten op rotspunten en wijngaarden op steile hellingen. Rond 15.15 uur nog een stop voor koffie, banaan en power-bar/reep. Een blik op de kaart, we besluiten deze prachtige dag optimaal te gebruiken en gaan doorhalen naar Eberbach, 30 km voor Heidelberg. We hebben allebei goede benen, ze malen door en om 17.30 zijn we bij "Zum Grüner Baum"!!!

Een "High Five"!!! Niet helemaal bedoeld maar het kilometer-record van de "Verona-dag" is eraan, 146 km!!!

We eten een lekkere Griekse maaltijd, ja zeker, met wijn, ouzo en espresso. Morgen verder naar Heidelberg, op naar de "Rijn"!

Kalinichta uit Eberbach am Neckar, K@M!!!

Gerry Van Oene

Toppers! Echt geweldig zoals jullie gaan.

Kees

Mijn meesterknecht hield mij super uit de wind om deze etappe succesvol te kunnen afsluiten.

Anita

Toppers, zo trots op jullie ?

Sander

Wat een super dag weer. Nog 471 met de auto dan. Ben benieuwd wanneer jullie thuis zijn. Het gaat nog prima zo te lezen. En het weer blijft perfect. Succes genieten! Morgen avond even bellen ???

Jan

Ja, ook Duitsland heeft zijn prachtige gebieden. Én höfliche Leute én niet te vergeten de gutbürgerliche Küche gecombineerd met het volgens het Deutsche Reinheitsgebot gebrouwen edele gerstenat. Slurp het op! Letterlijk en figuurlijk! Gute Nacht.

marion timmenga

Fijn zo'n topdag hoop dat jullie morgen ook weer zo'n fijne dag hebben samen

Anneloes

Mooi verslag weer van weer een mooie en goede dag. En geinig dat jullie als Griekenlandfans nou net op deze plek zijn geëindigd vandaag. Was vast smullen geblazen. Succes weer morgen!