meindert-kees.reismee.nl

Je komt nog eens ergens!!!

Und wieder einen schönen guten Abend!

Dag 10 inmiddels. En nog steeds ontzettend goed oktober weer. Vanochtend, iets voor 08.00 weer in the saddle. Het is koud en mistig. Gelukkig leidt de route ons over, vooral, fietspaden en autoluwe wegen. Je wilt echt niet op een drukke weg zitten als het mistig is en je klimt met 8 km/h. Al vrij snel moeten we helaas improviseren i.v.m. een nieuw aan te leggen weggedeelte. Het lukt natuurlijk maar je bent wel weer ff bezig. Wat ook niet echt prettig is, is dat er toch nog steeds kort, maar erg stijl geklommen moet worden. Ik bedoel, je vertrekt met de kleding "op fris" maar tijdens zo'n steile klim knal je uit je jas .

Zo tegen 09.45 uur passeren we de Donau, bij Dillingen, tied voor de Kaffee und ????? We gaan even door het centrum en daarna weer door. Rond de klok van 11.00 uur breekt dan de zon door, de jas gaat uit, fietsshirt met de korte mouw giet an . Inmiddels zijn we bij de abdij-stad Neresheim, Brot-zeit. Ook hierna gaat het nog steed op en af en ook met tegenwind. We passeren "Burcht Kapfenburg" bij Hülen. Hierna volgt een super afdaling die we zonder bij te remmen kunnen doen . Nog een "thermos-kaffee" en weer door richting Crailsheim. Vóór deze stad gaan we links en wordt het tijd om een plekkie te zoeken voor de nacht.

In Honhardt kunnen we terecht bij "Landgasthof/Metzgerei zum Rössle". De mensen hier hebben naast het Gasthof ook nog paarden, stal, paarden-truck. Ook nog een paar hectares hooiland en een echte Deutz-D25! Onze stalen rossen kunnen "op stal" naast de paarden. Nog snel wat onderhoud aan ketting en derailleur en dan naar de "Pomp".

Al met al een pittige dag, Kees had een "zware"dag, ik heb flink door moeten/kunnen stampen. Toch 120 km dichterbij!!!

Kees

Waar blijft de beloofde rustdag op mijn trouwdag??

Henry

Met dit tempo nog 6 dagen en dan is Zwolle weer in het vizier! Mooie verhalen Meindert, heel leuk om te lezen. Nog veel succes????

Sander

Top mannen. Weer zoveel km ? en wat een super weer. Op de ochtende na.

Anneloes

Ga zo dooorrrrrrrr

Jan

Wat een reis maken jullie. Geweldig. En iedere dag maar weer zo veel kilometers. Dat dwingt respect af. Jullie gaan vast nog een aantal mooie dagen tegemoet, zowel vanwege het weer als het vanwege het mooie Duitsland. Blijf genieten!!

Dienke

Keep up the good work!! ??