meindert-kees.reismee.nl

Verder noordwaarts.

Grüss Allen, Fans!

Jawohl, hier zijn we weer. Vandaag zijn we geland in Bonstetten, net voorbij Augsburg. Vanochtend, 08.00 uur, zaten we weer in 't zadel. We gaan noordwaarts, richting de Ammersee. Via mooie landweggetjes, nog steeds veel klimmen en dalen. We gaan door echte Duitse boerendorpjes waar het overal naar echte mest geurt, waar het vee in de wei graast en waar de kleinere Deutz, Fahr en Fendt nog overal voorkomt . Aangekomen in Diessen am Ammersee is 't tied veur Kaffee und ??????. Iets verderop gaan we noordwestwaarts, richting Augsburg. Het landschap veranderd, grote akkers, geen vee meer in de wei, de kleine tractoren maken plaats voor de grotere broers. Rond 13.00 uur is het weer tijd veer de middaghap. Een degelijke, voedzame vleeswaren-teller, bruin brood en kleine Radler, lekkerrr . Dan geht es weiter, naar Augsburg. Voordat we de stad in gaan doen we nog een bakkie uut de thermos, met een reep en banaan. We gaan dwars door de stad maar dankzij de Reitsma-route merken we er totaal niets van. We volgen heerlijk relaxt de rivier de Lech. Pas ten noorden van stad doorkruisen we een voorstad.

Als we de stad helemaal uit zijn gaan we 's zoeken naar een plekkie voor de nacht. En dat valt niet mee. We vragen zeker een keer of vier. Leider alles belegt, kein Zimmer vorhanden. . We vinden dan toch een kamer in Bonstetten, bij Bräu-Stüble. Het is inmiddels 17.45, tied um d'r mee te stopp'n! Vandaag was wéér een mooie dag, vertrokken in nevel, koud, langzaam steeds meer zon en nog steeds droog . Alweer 134 km dichterbij.

Morgen geht's weiter, richting Dillingen an der Donau!

Grüsse und gute Nacht, K&M.

Gerry Van Oene

Fijn dat het weer nog steeds zó goed meewerkt! Jullie gaan top?

Kees

Meindert sleurt aan kop en ik volg in het wiel, zoals een goed renner betaamt.

Renate

Jemig man, weer ruim 130 kilometer vandaag. Niet normaal, jullie gaan als een speer.
Ga zo door toppers. Veel succes en geniet ervan.

Ans.

Mijn respect voor jullie blijft maar groeien??Grote Klasse!!

Henry

Top mannen ???

Gerrit Jan en Ali

Wat een avontuur mannen! Fantastisch dat de reis zo voorspoedig gaat. Kees een dikke pluim! Sterkte voor het laatste stuk en zoals het er nu uitziet zijn de weergoden jullie gunstig gestemd?

Herma

Respect hoor heren? Jullie doen het echt geweldig. Ik dacht eerst in twee redden ze het waarschijnlijk niet, maar jullie gaan het gewoon doen! Toppers?