meindert-kees.reismee.nl

Dag van de waarheid!

Grüss Gott Allen!

Oei, dat is misschien wel een héle zware titel. Toch staat het er niet voor niets, zeker niet voor mij. Vanaf het begin van deze uitdaging was voor mij duidelijk dat deze etappe voor onsde zwaarste zou zijn. Hoezo dan??? Wel, in de "Reitsma Route Gids" stond beschreven dat er in deze trip geklommen moet worden vanaf Telfs, in het "Inn-tal", naar de "Buchner Höhe. Vanuit het dal naar bijna 1300m in één lange klim van constant 10 á 11%, ruim 7 km lang. Géén vlakkere stukjes, niks, niets om even bij te komen. Niet voor niets staat er ook duidelijk hoe je deze "hindernis" kan omzeilen met bus/trein.

We zijn vol goede moed om 08.15 weer opgestapt. Gelukkig eerst nog een goeie 10 km om even op "bedrijfstemp" te komen. Als we in Telfs zijn aangekomen, 09.00 uur,stoppen we even, ik doe de jas uit, de handschoentjes wissel ik om voor de korte exemplaren en dan maar gáán!!! En ja, het klopt zeker, direct 10%! Nu zal snel duidelijk worden of we genoeg voorbereid zijn, of we genoeg in de benen hebben. Ik probeer te fietsen op het kleinste verzet, tegen de max, maar zó dat ik het gevoel heb dat ik het lang kan volhouden. Niet letten op de teller, niet op de navi en niet vooruit. Alleen luisteren naar de eigen ademhaling en het gevoel in de benen. Kees gaat vooruit en zal wachten bij de Kehre 1,2,3 en 4. Ook hij moet zekers afzien. Ik stop 3 x voor een reep en dan direct weer door. Ik wéét dat het koud is, toch staat er zweet op mijn armen. Dan, om 10.45 uur, staan we boven. Mijn hoogtemeter zegt 1315 M.u.m. Het was zwaar, zeker, maar geen moment heb in ademnood gezeten of gevoeld dat mijn benen op "ploffen" stonden. We made it so far, together !!!

Nu heel snel de kleding wisselen en dan afdalen naar Leutasch, naar de beloning. Kaffee mit Apfelstrudel und Vanilla saus . Heerlijk, dit smaakt nu toch nét iets lekkerder. Na deze stop gaan we in een heerlijk tempo, tegen 30 km/h, verder afdalen naar Mittenwald. Om 12.00 uur staan we in het prachtige centrum, in Duitsland, dus. Alweer een gedeelte wat we af kunnen sluiten.

Nu gaan we verder naar Garmisch-Partenkirchen. In Barnsee doen we de middagstop, Spaghetti voor mij, Schweine-axe voor Kees. En natuurlijk een kleine Radler . We passeren de Ski-schans en gaan nu door tot Murnau am Staffelsee.

De 2e "Angstgegner" hebben we samen maar mooi overwonnen!!! Het was een zware maar mooie beproeving, met nog steeds prachtig oktober weer! Toch weer 90 km richting het einddoel .

Morgen gaan we verder richting Augsburg.

Grüsse, Kees und Meindert!

Reacties

Reacties

Jan

Kijk, dat lucht op. Het zwaarste achter de rug! Dat geeft rust in de tent. “Erger” wordt het niet meer. Jullie weten nu: “we gaan het gewoon halen”. Met die fijne gedachte wens ik jullie -maar niet voordat er geproost is- een goede nachtrust en morgen weer een fijne dag.

Sander

Mannen wat een reis. Maar goed ausburg komt in zicht. Weer een stukje dichterbij. Hopen dat je niet te veel last hebt. Jullie genieten goed tussen door. Fijn! Blijven genieten. En misschien zien we elkaar nog voor ik na China ga. Zou mooi zijn! ??

Ruud

Goed te lezen dat het goed gaat Suc6 verder!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!