meindert-kees.reismee.nl

Terug in Oostenrijk.

Hallo liebe Leute!

Ja, we zijn weer in Oostenrijk aangekomen. In het "Inn-tal", net voorbij Stams. Gasthof "Hirschen" is vanavond onze gastheer. Vanochtend vertrokken om 08.20, koud maar alweer mooi weer . De handschoentjes heb ik aan, het helm-mutsje onder de helm, maar nog wel, natuurlijk, de korte broek aan! We volgen de route aan de "andere" kant van de "Reschensee". Ondanks dat we dus eigenlijk gaan afdalen moet er ook nog wel geklommen worden. Niet veel later passeren we dan de grens. We verlaten Italië en zijn in Oostenrijk. Hierna dalen we snel naar Nauders waar we een Tasse Kaffee und einen Butter-Croissant pakken. De zon schijnt, alweer, de temp stijgt als wij dalen. Net voorbij Nauders neemt de route een onverwachte weg welke ons, via een kleine klim, en een super afdaling nog net even in Zwitserland brengt. Dat is toch lachen!!! Doen we zomaar onverwacht een vierde land aan . Na een kleine 10 km komen we weer terug in Austria. Nu gaat het verder naar Landeck waar we een proviand stop maken. Ja, ook met een kleine "Radler"!!

We bekijken de kaart en besluiten dat we gaan proberen tot Stams te komen. Daar staat de enorme "Stiftskirche van Stams dus daar zal zeker een overnachting te regelen zijn. De route volgt de "Inn", de spoorlijn en de autobahn. Voor ons is weer een mooie fietsroute langs de "Inn". Onderweg doen we nog een bakkie in Roppen en dan gaan we door naar Stams. Bij de ingang van het dorp zien we een groot info-bord en hierop staan verschillende Gasthöfe. We bellen de eerste, direct succes. Het ligt nog 1,5 km verder, wel aan de route. We zijn er om ongeveer 17.30 uur. Ondanks de toch nog wel vele klimmetjes hebben we toch weer zo'n 120 km weggefietst!!!

We zetten de bikes in de schuur, pleuren de tassen op de kamer en gaan direct onder de pomp. Er is hier vanavond een "Hochzeitsfest" en de vraag was om niet te laat te komen voor het eten. Na 19.00 uur kan het wel 's wat langer gaan duren.

Volgens onze telling hebben we nu zo'n 820 km afgelegd. Morgen gaan we eerst nog een stukkie door het "Inn-tal" en dan zullen we in de buurt van Telfs naar het noorden aftakken, richting Mittenwald (Dld). Klein dingetje, er zit nog een klim in, een link ding .

Also Leute, bis Morgen, misschien uit Dld.

Jan

Heren, heren, wat een tempo. Het is leuk voor de lezers om te zien dat jullie er zo’n feestje van maken, natuurlijk ook wel geholpen door de goede luim van de weergoden. Vandaag (zondag) inderdaad een pittig ding voor de wielen, maar met jullie conditie en inmiddels ervaring komt dat zeker goed. Benieuwd naar jullie volgende episode!

Rita

Wat is het genieten van jullie reisverhalen. Man, Meindert je kunt met gemak auteur worden??. Geweldig dat er al zoveel klim en afdaling kilometers opzitten. Heel veel succes en fietsplezier voor de aankomende week. We wachten op de verslagen.