meindert-kees.reismee.nl

De Laatste etappe!!

Goedenavond allemaal!!!

We hebben het gehaald!!! Een plan wat in de winter vorm heeft gekregen, wat we toen al zijn begonnen voor te bereiden, waar we vanaf februari al zijn voor gaan trainen is vanmiddag op prachtige wijze tot een succesvol eind gekomen! Samen hebben we onze Fiets-Odyssee helemaal uit gefietst!

Vandaag moest er nog wel even zo'n 100 km worden weggefietst. Om 08.30 zijn we uit Groesbeek vertrokken. Na eerst nog wat "Zeuven Heuvelen" gedoe ging het snel naar Nijmegen. Even door de stad, toen de mooie Waalbrug over en daarna over de nieuwe F325 fietssnelweg naar Arnhem. Het windje staat gunstig, al snel heb ik een "best" tempo te pakken in Arnhem doen we een lekkere koffie met heerlijke zoete Turkse hapjes!!

Voordat we de stad echt achter ons kunnen laten moet er nog wel even serieus geklommen worden . Eerst een stuk parallel aan de A50, dan rechts naar Loenen. Daarna Klarenbeek en Wilp. Hier slaan we rechtsaf naar de IJssel. Al snel zien we de IJssel-bruggen en de Lebuïnes-kerk van Deventer. Inmiddels 12.15 uur, een heerlijke middagstop/lunch bij het IJsselhotel. Rond 13.00 gaan we op voor het laatste stukkie! Even een app-je noar huus, rond 14.30 zullen we er zijn . Bij Wijhe steken we de IJssel over, nog héél even en dan zijn we er. En dan is de Hollewandsweg daar!!! Een héél ontvangst comité staat klaar om ons te huldigen!!! Whaw !!! Dus toch een "Via Gladiola, een Arc de Triomphe, GEWELDIG!!! Begroetingen, kusjes, omarmingen en medailles voor ons, moedige, Ancona-Zwolle bikers!!!

Na ruim 1900 kilometers is onze "epische" onderneming ten einde. We hebben genoten tot en met! De geplande route bleek een zeer goed uitgezochte, fiets vriendelijke route. We hebben het fysiek behoorlijk goed vol gehouden. Allebei hebben we gevoeld dat al ons fietsen/trainen er zéker voor heeft gezorgd dat we het héél goed konden volhouden, elke dag. De fietsen hebben géén gebreken vertoond, nog niet eens één lekke band!!! Maar bóven alles hebben we mogen fietsen en genieten in 16 dagen onwaarschijnlijk mooi oktober-weer. Zonder dit was het zéker moeilijker geworden!

Gróte dank aan de "thuisblijvers", Anita en Gerry die het héle afgelopen jaar steeds maar moesten luisteren naar ons fiets-plan. Die dit alles méde mogelijk hebben gemaakt, die maar even met onze "oude' Euro-Dai vanuit Ancona naar huis zijn gereden. Ook TOPPERS!!! We hebben geprobeerd alles een beetje bij te houden in verslag, we hebben genoten van alle reacties, elke dag weer. Ook genieten!

Nog een paar daagjes mag ik lekker thuis zijn, langzaam moet de knop toch weer om.

Groeten en tot ziens, Kees en Meindert!!!

Cor Klok

Echt geweldig wat jullie gedaan hebben.
Jullie hebben van de tocht genoten. Maar door de bloggen en foto's. hebben wij ook mogen mee genieten. We gaan ze missen.
Ik heb echt bewondering voor wat jullie hebben gedaan.

Jan vd Kolk

Chapeau en een diepe buiging voor jullie, TOPPERS!!

Anneloes

Nogmaals welkom thuis gewenst! Ik ga je mooie verslagen en fijne kiekjes ook missen.

Henry

Heroïsch en een geweldige ervaring. Vriendelijk dank dat ik heb mogen meeliften!

Willie

Van harte gefeliciteerd kanjers met dit geweldig succes.
Ik heb diep respect voor jullie.
Meindert bedankt, voor je mooie verslagen en prachtige foto's. Ik vond het erg fijn om zo op de hoogte te blijven van jullie belevenissen.

Margreet

Welkom thuis. Fijn dat jullie het gehaald hebben en er ook zeker van hebben genoten. Kanjers.

Deetje

Beter laat dan nooit, zal ik ook nog even mm ware respect uitspreken, heb net nog even alle filmpjes bekeken, wat een super knappen en prachtige prestatie mannen en idd ook een beetje voor de vrouwen. Heel fijn dat jullie heelhuids dit onvergetelijke avontuur met ons gedeeld hebben, moet er van afkicken.....maar Meindert kennende, komt er nog wel een keer (overtreffende trap) uitdaging. Bedankt en veel plezier met nagenieten