meindert-kees.reismee.nl

Van de Rijn naar de Rur.

Grüss Euch Allen!!

Ja, het is nu zeker. De volgende update gaat uit Nederland komen! Joehoe . Nu nog eerst even over "Heute", vandaag dus. Wel, zoals elke dag zaten we om 08.00 weer in 't zadel. Nog enkele kilometers mochten we genieten van de opkomende zon, spiegelend in het water van de Rijn. De kale rotsen hadden nog een mooie rode glans, het was merkbaar minder fris en het was nog rustig op de fietsroute.

Even voorbij Remagen, waar we natuurlijk een stop hebben gemaakt bij de pijlers van beroemde "Bridge of Remagen", hebben we de Rijn verlaten. Het ging linksaf en direct omhoog, het Rijndal uit. Een klim van zeker drie km, tegen 8%, we waren blij dat vóór aanvang al snel de kleding hadden aangepast . We fietsen een compleet andere wereld in. Het gaat, zeg maar, tussen Köln en Aachen door richting Düren. Enorme landbouw gebieden, lange rechte wegen, veel vals plat en veel wind!!! Tegen 12.30, net voorbij Zülpich, doen we de middagstop en boodschappen. Beetje extra, morgen is zondag. En maar verder. Dan, in Niederau, komen we bij de Rur. Vanaf hier zal deze mooie stroom onze gids zijn richting Roermond, naar Nederland dus!!! .

We hebben het windje weer mee, de benen zijn weer goed, we rammen door, haha. In de buurt van Hückelhoven gaan we een plekkie zoeken. Hotel am Park is de gastheer/dame. 128Km is de dag-prestatie.

Maar véél leuker is het feit dat we op een steenworp afstand staan van de Duits/Nederlands grens, nog 16 km!!! Morgenvroeg sjezen we even de grens over, langs Roermond, waarschijnlijk nog één overnachting en dan zijn we maandag GEWOON WEER THUIS!!!

Nog eenmaal "Gutenacht", tot snel, K&M.

Sander

Mooi mannen. Maandag thuis. Nu lekker Nederland Duitsland kijken ?

Egbert en Gea

Super knap wat jullie doen. Succes met de laatste kilometers.

Deetje

Wat een prestatie en geweldig knap en wat leuk om zo elke dag mee te kunnen genieten van al jullie verhalen. Kanjers......nog een paar km en dan ben je weer thuis. Welkom thuis en geniet van de laatste maar vast ook mooie km in ons warme (alleen vandaag nog warm....hoe bijzonderd is dat) Hollandia.... zet m op.

Jan

Dit gaat toch wel heel erg gesmeerd. En wat hebben jullie ongelofelijk geluk gehad met het weer. Vandaag alweer in ‘t vaderland. Snel... misschien wel veel te snel... het gewone leven zit er weer aan te komen. Pedaleer daarom vandaag relaxed en neem vanavond een feestmaal (maar dat deden jullie toch al iedere dag). Dan kunnen jullie morgenvroeg een fles bubbels halen en de laatste feestetappe afleggen!

Henry

Super!! Steeds weer mooie verhalen en bijna weer thuis. Succes met de laatste etappe, maar dat is nu nog een peuleschilletje! Geniet nog even!