meindert-kees.reismee.nl

Muziek!!!

Dag 13, vrijdag. Wat heeft muziek met deze etappe van doen? Nou, ik kan wel enkele nummers opnoemen die helemaal betrekking hebben op de dag van "langs de Rijn". Natuurlijk "Beautiful Day", U2! "Mooier dan dit", De Dijk! "Op de Fietse", Daniël Lohues! In elk van deze prachtige nummers zit wel iets wat moeiteloos op deze dag kan worden gelegd.

Om 08.00 uur zaten wij dus weer "Op de Fietse". We hebben eerst zo'n 25 km te gaan naar Ingelheim, aan de Rijn. Als we daar zijn passen we snel onze kleding aan, het wordt al snel te warm voor mutsjes, handschoentjes en jas. Ik weet nu al, dit wordt een "Beautiful Day" . Vanaf hier volgen we alleen maar onze gids, de Rijn, noordwaarts. De eerste koffiestop doen we even op een bankje, uut de thermos, met een koekie uut de voorraad. Toch niet normaal, gewoon lekker in 't zonnetje, midden Oktober!!! Verder maar weer, naar "de Loreley" bij St. Goarhausen. Natuurlijk een groet, zoals volger Jan heeft aangeraden . We gaan weer door, next stop, Boppard. Prachtig plaatsje, lekker toeristisch en overal terrasjes. Ik nuttig de eerste "Strammer-Max", lekkerrrrrr!!! Ook kunnen we ff shoppen, power fruit en ook wat noodzakelijk apotheek gerei.

Volgend doel, Koblenz, Deutschen Eck. Daar waar Moezel en Rijn elkaar treffen. Wát een onwaarschijnlijke mazzel hebben wij toch met het weer!!! Ik kan wel plaatjes blijven schieten! Het is zoals "Huub" zingt: Mooier dan dit gaat het niet zijn!! Een vriendelijk Deutsche Dame vereeuwigd ons op de Nikon. We gaan eerst een heerlijk ijsje nuttigen voor we door gaan.

Ten noorden van de stad is het even wat "minder" mooi. Wat bedrijvenpark gebeuren, container overslag, etc. Hoort er ook bij. Er is altijd wel iets te zien. Zoals dus een mooie Volvo truck uit helemaal, far far and away, The Islamic Republick of IRAN. Zijn wij ver weg, deze man zéker! We gaan proberen Remagen te halen, moet lukken. Al wel hebben we gemerkt, gezien, dat het overal écht druk is. Dus een plekkie voor deze nacht vinden is wel een dingetje. Vlak voor Remagen, in hotel "Rhein-Ahr", in Kripp, vinden we een rustplaats. De bikes in de schuur, weer 144 km!!!

Pfff, eerst een "Weissen", dan de pomp, fiets kleding wassen en ophangen en dan genieten van heerlijke Duitse stevige maaltijd.

Morgen nog een stukje langs de Rijn en dan gaan we links aftakken. Richting Euskirchen, Düren en uiteindelijk de Duits-Nederlandse Grenze!!! Misschien nog niet morgen maar we komen dichtbij.

Om nog één keer Daniël Lohues te benoemen in "Op de Fietse".

Want ik wul aal wieder, ik wul alles zien, de leste mooie dag van 't joar misschien. A'k hier zo fiete en 't weijt nie slim, dan giet 't hoast vanzölf!!

Morgen op noar de grens!!! K&M!!!

Dienke

Music brings joy to the both of you.
Wat zijn jullie een kilometervreters!! ??

Ans.

????Wat een prestatie!!

Herman en lianne lobker

Wat een kanjers zijn jullie. Petje af succes met de laatste kilometers