meindert-kees.reismee.nl

Van Trento naar Merano en van Merano naar de Reschenpass.

Gutenabend Alle, Familie, Freunde, Bekannten.

In het Duits, we hebben het Italiaans achter ons gelaten, we zijn weer in Duits sprekend gebied. Gisterochtend zijn we, weer met schitterend weer, vertrokken richting Bolzano. Na een woest, snelle afdaling zijn we weer de "Adige" gevolgd richting noorden. Soms langs de rivier, soms even parallel aan de autostrada, altijd over een werkelijk prachtige route over een piccobello fietspad . In San Michele All "Adige even een cappuccino-stop, 09.45. Vóór Bolzano verlaten we het "Adige-dal". We steken eigenlijk een beetje achter Bolzano langs richting Merano. Hier gaat voor het eerst "echt" geklommen worden. In Caldero, Kaldern leggen we aan. Opeens staat er "Speckplatte" op de kaart, er wordt weer Duits gesproken, Supertoll!!!

Hierna dalen we weer richting Bolzano en houden we links aan naar Merano. We gaan door ontelbare fruit boomgaarden, overal wordt volop geoogst. We moeten zo nu en dan flink op de pedalen. Tegen half vijf zijn we aan de rand van Merano, genoeg voor Heute! In het centrum vinden we nog een kamertje bij "Albergo Ressmaier", twee oude mensen draaien hier de zaak, de kamers zij van ongeveer zelfde tijd . We hebben onderdak. Toch zo'n 110 km.

En dan vandaag. Vandaag de eerste echte klim etappe. Volgens de route gids is vooral het laatste gedeelte, ehmm, moeilijk . Direct vanaf de start is meteen duidelijk, dit is dus andere koek. Máár, nog steeds is het schitterend weer ! Het gaat omhoog, het buitenblad vóór komt er niet meer aan te pas. Ik heb een beetje bezuinigd op proviand, geen heet water, geen extra liter drinkwater, we gaan wat vaker aanleggen. Tegen 09.45 koffie met Apfelstrudel, Power-bar dus . Weer gaar het over uitsluitend een pracht route, door boomgaarden, langs snel stromende watertjes en door schitterende plaatjes. Bij "Gasthof Stern", bij de opgang naar de "Stelvio" leggen we aan voor de middaghap. Heerlijke Mozzarella-tomaten salade, bordje Spaghetti en zeker ook een "kleine Radler". Iets verderop ligt Glums, Glorenza en hier begint de "pret' echt! In de gids van Reitsma routes was het al gemeld, vanaf hiet gaat in één keer van 950m naar ruim 1500 M.u.m. Geen vlakke stukken meer, niet meer kunnen verstoppen, erop of ?????? De stijgings-percentage meter staat constant op 10%+++. Ook krijgen we een "deviation, omleiding, die alleen nog maar pittiger is! We komen uiteindelijk op 1540 m en dan mogen we dalen!!!!

We komen uit in St Valentin auf der Haide, vlák voor de "Reschensee. De eerste echte 'Angstgegner, uitdaging, hebben we gehaald. Zéker 75 (klim)kilometers. Bij gasthof "Alpenrose" vinden we een mooie kamer, een heerlijke "Weissen" en een goeie degelijke "Tiroler" warme hap. Aplaus voor onszelf!!!

Morgen gaat het naar Nauders, Oostenrijk, en dan afdalen richting Landeck.

Voor nu, wij nemen nog een glaasje rood, GUTENACHT ALLE!!!

K@M.

Sander

Wat een geluk man met het weer. Heerlijk ??

Jan

Hoogtemeters..... wat vallen ze zwaar maar hoe groot is de voldoening als uiteindelijk het glas geheven kan worden op de prestatie van de dag! En wat stampen jullie in een geweldig tempo door; ontzagwekkend..... Een fijne voortzetting gewenst in Österreich.

Anneloes

Pfff, petje af hoor voor jullie. Niet normaal zo knap wat jullie presteren. Wat schrijf je weer prachtig Mein! Grote schouderklop voor jullie. X

Ans.

Ik sluit mij volledig bij de vorige sprekers aan!RESPECT!!

Josephine

Wauw wat een topprestaties! Geniet er van, net als wij van de verhalen genieten!

Jan vd Kolk

Hey TOPPERS, wat geweldig wat jullie presteren en voor mij elke avond weer een feest met de mooie verhalen en prachtige foto's. Ik ben TROTS op jullie.