meindert-kees.reismee.nl

Frank Sinatra.

Buona sera tutti!

Huh? Sinatra? Wat heeft Ol' Bleu Eyes met onze fiets trip van doen? Nou, zoals Sinatra al zong: How Lucky Can One Guy Be, gaat dat zeker op voor ons. How Lucky CanTwo Guys Be? Vandaag was het weer zo'n belachelijk mooie oktober dag! Vanaf de start om 07.50 in Verona tot aan het eind van de dag wederom een zonovergoten, strak blauwe lucht met een temp van toch zeker 24 gr aan het eind ven de dag .

De route was werkelijk prachtig. Direct al dwars door Verona langs de "hotspots" en vervolgens via een pracht route richting het noorden. Langs de rivier "Adige", door druivengaarden, langs boomgaarden en door prachtige plaatjes. Om 09.45 een cappuccino stop, buiten op terrasje, om 11.00 nog een koffie uut de thermos, allemaal gewoon in het zonnetje buuten! Rond 13.00 weer aangelegd bij een echte trattoria voor een heerlijk, krachtig middagmaal. Uiteraard met een glas vino bianco. De route gaat verder, soms langs de "Adige", soms ook langs de autostrade Del Brennero. We gaan proberen tot Trento te geraken. Vlak voor deze hoofdstad van "Trentino" zoeken we een plekkie voor de nacht. We landen bij "Locanda Del Bel Sorriso" in Mattarello. Vlka bij onze route. Één dingetje, het ligt wel een beetje hoger . Een klim van 10%, 14% tot 17% brengt ons bij deze prachtige, grote, oude locatie. Op het kleine verzet lukt het ons zonder stoppen boven te komen, pfff!!! Genoeg voor vandaag, 110 km.

We hebben heerlijk gegeten, in de stijl die hier wel bij past, vinden wij . Carpaccio, heerlijk rundvlees, een Fraziskaner Weissen om te beginnen, daarna een vino rosso del la casa. Esprsso met een grappa na!

Morgenvroeg gaat het dus als een speer naar beneden en pakken we de route op richting Bolzona en Merano.

Buona notte, Kees, Meindert!

Gerry Van Oene

Francis Albert komt altijd van pas ?

Jan

Om bij Sinatra te blijven: They Can't Take That Away From You (two)! Fijne dag morgen. De bergen lonken......

Henry

Gewéldig weer mannen. Op naar de bergen ???