meindert-kees.reismee.nl

Derde dag!

Buona sera tuti, goedenavond alle volgers.

Dag nummer drie is geweest. Inmiddels zijn we in Verona aangekomen. Eerst nog even over gister, dag twee dus. Vertrokken op natte wegen, maar wel droog weer, ging het eerst door een enorm delta gebied richting Ravenna. Grote stukken half verhard en ook lange stukken door, zeg maar, delta bossen. Zeker mooi maar wel vreselijk opletten op stenen, boomwortel oneffenheden en andere ongemakken. Allemaal goed doorstaan hebben we de koffiestop gedaan vlak voor Ravenna.

Na Ravenna zijn we het eindeloze landbouw gebied van de Po-vlakte door getrokken richting Ferrara. Eindelooooooze akkers van zware, zware klei, lange rechte wegen en grote landbouw bedrijven. De middagschaft hebben we gedaan in een kleine oase met de onwijs mooie naam "ANITA" ! Tegen half vier dus de eerste regen en de regenkleding moest maar aan. We hebben overlegd door te gaan naar Ferrara waar we rond 18.15 uur waren. Hotelletje in het mooie centrum, we waren redelijk moe, dus! 132 km.

En dan vandaag, ohlala Oggi! Het werd zo'n dag waarvan je vooraf op hoopt! Om 08.10 zaten we, na een echt Italiaans ontbijt in zo'n pracht koffie barretje, op de bikes. Eerst door het prachtige oude centrum en toen de stad uit. En toen, pas net buiten de stad, konden we helemaal in "the Far Far Away" de besneeuwde alpentoppen zien liggen! De lucht was helder, een enkele wolk. Echt zo'n heldere, klare, schone twede oktober dag . Naarmate de dag vorderde werd het allen maar mooier, meer zon, minder wind en bijna steeds zichtbaar die besneeuwde bergen. Het voelde een beetje alsof we er naar toe werden gedirigeerd! Rond 13.15 uur hebben we aangelegd bij een trattoria voor een héérlijk echt italiaans middagmaal, met een Vino Bianco Frizzante! Een uurtje zitten en daarna weer door. Stiekem hoopte ik tot Verona te kunnen komen en allengs werd duidelijk dit ook kon gaan lukken . De zon was heerlijk, de temp zo'n 21 gr, de wind werd steeds minder en de benen voelden alsof, alsof, ik ze niet voelde. Gewoon, gewoon door kunnen gaan. Vlak voor de stad hebben we alvast wat geboekt voor de nacht en rond half 7 waren we dan bij het hotel. Dik 142 km op de teller! Meer dan tevreden waren wij.

Vanavond een lekkere pizza, vooraf gegaan door een heerkijke koude pint en een flesje "Bardolino" rood daarna. Morgen begint een nieuw gedeelte. We gaan dan echt naar het noorden, de bergen gaan er langzaam maar zeker aankomen!

Voor nu, bueno notte, K@M.

Dienke en Joris

Fan-tas-tisch om zo mee te kunnen genieten van jullie mooie avontuur!
Zet hem op toppers!

Jan

O, wat een geweldige dag hebben jullie gehad. Mooi ingedeeld met het genot van een vino en een birra op zijn tijd. En dat gevoel... als je die besneeuwde toppen in de verte ziet... enerzijds de stille bewondering voor de onmetelijke schoonheid en anderzijds het ontzag en de onwetendheid hoe ze voor jullie zullen zijn... meedogenloos of mild. Welnu, het wordt alleen en het avontuur zal zich in al zijn eindeloze pracht langzaam aan jullie blootgeven. Nog veel van dit soort magische dagen toegewenst! Slaap zacht!

Jan

Moet zijn: ......welnu, het wordt alleen maar mooier en het avontuur.... enz.

Henry

Toppers, genieten maar!
Hoe is het met de fysieke gesteldheid met de bergen in het zicht?

Anneloes

Jemig, wat een kilometervreters zijn jullie! Mega knap zeg! Succes weer vandaag.

Renate

Wat een gaaf avontuur. Geweldig zo'n mooie dag.

Ans.

Wat fijn dat het zo voorspoedig gaat!Bikkels zijn jullie!!

Jos en Germien

Good bezig heren :-)
Mooi die reisverhalen en foto’s
Nog vele mooie en veilige kilometers gewenst, geniet er van.