meindert-kees.reismee.nl

We zijn op weg!

Buona sera Familie, vrienden, volgers!

De kop is eraf! We zijn op weg naar het noorden. Gistermiddag zijn we met onze Dai en de hele fiets-parade mooi op tijd aangekomen in Ancona. Gerry en Kees stonden ons op te wachten en samen zijn we naar het hotelletje gereden. Veel bijpraten, kletsen, drankje en, natuurlijk de ftesen op orde brengen. We hebben heerlijk samen gegeten.

De wekker stond op 06.30 uur, we willen om 08.00 uur fietsen. Ik heb niet erg best geslapen, toch spanning? Na het ontbijt zijn de laatste zaken op de bikes geknoopt en net na 08.00 ging het "Loss"! Eindelijk, na de lange voorbereiding, is het dan echt begonnen.

We gaan direct strak langs de kust, kilometers lang. Wel prettig, heel veel is echt een fietspad. Dus niet op de drukke SS16. Wat opvalt is het grote aantal wielergroepen, groepjes en heel veel wordt er gegroet. Buongiorno en Ciao. Menig keer haalt een groepje ons in en wordt er spontaan wat gesproken. . Net voorbij Fano verlaten we even de kust. Er moet vrijwel direct worden geklommen. Net zozeer erg hoog maar wel "onmeunig" stijl . Stukjes van 12%, 15% en op één enkel stuk staat mijn percentage-meter op zijn max, dat is dus 20%+! Hier moet ik even passen. Verderop dalen we weer en bij Pesaro zijn we weer bij de kust. Het gaat verder naar Rimini. Het is één eindeloze rij hotels, één grote toeristen fabriek, pfffff. Net buiten Rimini pakken we de eigenlijke "Reitsma-route" op. Even een kleine stop, blik op de kaart. We besluiten ddor te fietsen naar Cesenatico en daar een hotelletje te zoeken. Hier had ik de route al wat aangepast vanwege het monument van de kleine, grote, Marco Pantani. Als we daar aankomen staat er een man met mega camera foto's te maken en te filmen. We raken als vanzelf aan de praat. Zij, twee man, komen uit Rome en zijn bezig met een reportage over Pantani. Hij biedt aan ons op de foto te zetten, Top! Net als we verder willen vraagt de man ons of we niet even opnieuw willen komen aanfietsen, dan kan hij dat filmen voor hun reportage. We zijn dus gewoon even gefilmd door een echt camera-team voor een reportage, GAAF Toch . Ook geven zij hun hotelnaam door zodat we daar heen kunnen.

Wel, hier zitten we dus nu. Vandaag was een pracht begin van de fiets-odyssee! Het weer was super, alles verliep goed en we hebben 131 km weg gepedaleerd. Da's toch een goed begin vinden wij zelf.

Morgen gaat het richting Ravenna en Ferrara.

Arrivederci, Kees@Meindert

Sander

Go go go. Daar gaan jullie dus! Super. Lekker hoor de eeeste km zitten erop. Best wat ook. En was het een Italiaanse reportage ? Kijken of jullie er echt inzitten. Ontspannen nu en morgen weer verder. Hoop dat je beter slaapt! ??

Gert-Jan

Zeker een goed begin. Toppers! Heftige helling die 20%(+), dat wel. Maar ik denk dat alles gepaard gaat met heel veel plezier, althans, dat mag ik hopen... Succes en veel plezier de komende tijd!

Jan

Dat ziet er veelbelovend uit! Wat heerlijk dat het avontuur nu begonnen is. Geniet van iedere minuut, ook als het zwaar is, want de herinneringen zullen altijd blijven. Veel plezier en ga er voor!

Jan vd Kolk

Succes mannen, ziet er erg goed uit. Mooie prestatie voor een eerste dag. Ga zo door en geniet ervan.

Marion Tmmenga

Top de kop is eraf! Succes de komende tijd en veel veilige kilometers! En lekker genieten van dit avontuur?

Henry

Buon viaggio en we zijn heel benieuwd naar jullie verdere verhalen. Genieten maar mannen ??

Astrid

Wat leuk om mee te mogen/kunnen genieten van jullie reis! Veilige kilometers en heel veel bijzondere momenten gewenst ??‍♂️

Ans.

Heel veel succes,en131 km is idd een goed begin!Respect!!

Renate

Mooi begin van jullie reis, gaaf hoor. Veel succes en plezier gewenst.

joke schuurman

Geweldig om jullie verhalen te lezen; vooral omdat we het zelf ook hebben gefietst. Bekende plaatsnamen en ook de beruchte klimmetjes. Zet hem op!