meindert-kees.reismee.nl

Meerdaagse training.

Wow, dat klinkt toch mega professioneel! Nou ja, het meerdaagse klopt wel. De training ook wel maar het was ook in combinatie met werken in Wallonië. Afgelopen donderdag en vrijdag had ik nachtdienst in Luik en ik dacht dat moet ik eigenlijk combineren met een fietstocht. Helaas kon Kees niet mee, andere verplichtingen, jammerrrr. Wat ik dus bedacht had was om donderdagmorgen met de fiets in trein naar Sittard te sporen, vandaar via een mooie route naar Maastricht en vervolgens op Koga twee keer heen en weer naar Luik te pedaleren voor de nachtdienst. Vervolgens wilde ik dan op zaterdagochtend, na een paar uurtjes slapen, op het stalen ros stappen en via de LF3 richting huis fietsen. En zo is het dus ook gegaan.

Op donderdagmiddag heb ik geklommen en gedaald naar Maastricht. Vervolgens, begin van de avond, in de regen 32km naar Luik gefietst. Vrijdag heb ik hetzelfde nog een keer gedaan, met schitterend weer . Zaterdag was ik rond 09.00 weer wakker en na een stevig petit-déjeuner, ontbijt, was ik om 10.30 klaar voor vertrek. Ik wilde de LF3-Maasroute volgen tot Millingen. Aldaar de LF3-Hanzeroute oppakken richting huis. Hoe ver ik zou komen, ik zie het wel. Het weer was prachtig, de wind uit oost stond wel schuin tegen. Ik had proviand mee, bidons en thermos vol. Ik wilde zien te komen tot voorbij Venlo voor een overnachting. Toch pakweg 100 km. De Maas volgend heb ik mij verbaasd over de enorme hoeveelheid Duitsers die in het weekend hier komen recreëren. Via Roermond, ijsje en nieuwe voorraad water, verder naar Venlo. Rond 17.30 heb ik voor een slaapplaats gebeld. Ik kom terecht in Velden, net ten noorden van Venlo. Dat is toch 110 km deze zaterdag, niet slecht vind ik zelf.

Zondagochtend is ontbijt pas om 08.30, dus maak ik zelf broodje en thee op de kamer. Ik wil vroeg verder. Om 07.00 stap ik weer op. Om 07.50 sta ik al bij de Hertog-jan brouwerij, in Arcen, beetje vroeg voor een pintje, toch? Óók is het nog te vroeg voor de pont over de Maas, begint pas om 09.00! Ik pas de route maar wat aan en fiets weer verder. In Gennep zie ik onverwacht ineens een joekel van een stoomlok staan, snel een fotootje. Dit gaat niet helemaal goed, de fiets valt, ik grijp, ahhhh, een kompleet ingescheurde vingernagel. Pas ruim een uur later kom ik erachter dat ik hier ook mijn horloge ben kwijtgeraakt, . . Te ver om terug te keren. Via Mook, Groesbeek naar Nijmegen en nu langs de Waal naar Millingen.

Nu op de LF3 Hanzeroute gaat het richting het noordwesten, heerlijk de wind in de rug. Bij Westervoort fiets ik weer parallel aan de IJssel. Bij Olburgen vul ik nog één keer drinken bij, verder richting Zutphen. Ik besluit om hier de trein te pakken naar Zwolle. Om 18.00 zit ik op het fietsbalkon van de IC naar home sweet home. Totaal deze zondag 153 km, deze trip 410 km.

Om 19.00 ben ik weer thuis. Van Kees hoor ik dat hij toch wanneer mogelijk ook nog flinke ritjes heeft gemaakt. Zelfs tijdens zijn werk op de touringcar neemt hij de fiets nog mee om daar waar mogelijk een ritje te kunnen maken! Óók goed bezig dus!!!

Reacties

Reacties

Sander

Wat een verhaal weer. Mooi man. Dit zijn leuk dagen. Super K van je horloge en je vinger natuurlijk ? maar wel een vette foto van de stoom loc. Leuk man heb je toch weer meegepakt!

Anneloes

Jeumig Mein, wat een avontuur! Echt heel knap van je. En man, man, wát veel kilometers trap je dan in een paar dagen weg. Respect!

Henry

Prachtige rit, verhaal en belevenissen ? Je kunt met jou conditie ook gewoon de Tour nog even meepakken voor je grand depart. Top man ??‍♂️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!