meindert-kees.reismee.nl

Training en Tegenwind.

TT, letters die staan voor , bijvoorbeeld, Dutch Tourist Trophy, oftewel het TT-circuit te Assen. In dit verhaal echter staan de letters voor "Training en Tegenwind". De afgelopen tijd heb ik ik al menig fietstochtje gemaakt, natuurlijk Zwolle - Almelo v.v, maar ook bijvoorbeeld van Haren, bij Groningen, via Meppel naar huis. En of ik nu zuidwaarts, oostwaarts of westwaarts fietste, héél vaak had ik ik dan tegenwind, gewoon een niet echt prettige koude, schrale tegenwind! Niet fijn maar natuurlijk wel een goede training in het pedaleren in niet altijd gezellige weersomstandigheden. Ook weer een mooie test om te bepalen hoe je je het beste kan kleden, wat je mee moet hebben aan proviand, allemaal belangrijke zaken, dus.

Ook maak ik altijd gebruik van de Garmin Oregon zodat ik hier al behoorlijk vertrouwd mee geraakt ben. Op de PC kan ik mooi bijhouden wat ik zoal gedaan heb zodat ik kan zien dat ik nu toch al zo'n 600 km heb weggetrapt/getraind!!

Ook fiets-kumpel (maat) Kees heeft al menige fietstocht gemaakt. Hij is nu op Kreta waar hij op een "Kretenzer"bike ook al heel wat kilometers heeft gemaakt. Voordeel is dat hij veel klimwerk kan doen want aldaar zijn niet zo veel vlakke kilometers!

Kortom, allebei zijn we op onze eigen manier en gebruik makend van de mogelijkheden, druk bezig onze conditie en "Ausdauer", uithoudingsvermogen, op een hoger peil te brengen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!