meindert-kees.reismee.nl

Het begint met een gedachte.

Zoals alles begint iets met een gedachte. Waarschijnlijk heeft de gedachte aan deze fietstocht zich in mijn brein genesteld toen ik jaren geleden, in 2000, mijn Koga Miyata Randonneur heb aangeschaft. Door de jaren heen heb ik best al wel mooie fietstripjes gemaakt, de Vechtdalroute, fietsen in de omgeving Gent(B), maar ook zeker in onze eigen omgeving. Ook meer recent, fietsen in omgeving Luik en Maastricht. Wat mij altijd toch wel verbaasde, vrolijk maakte, is hoeveel spullen je toch kan meenemen als je de (fiets)tassen maar goed voor elkaar hebt.

De gedachte is, denk ik, pas een plan geworden toen wij voor het eerst de bikes hebben mee genomen op vakantie naar Griekenland. Toen heb ik al wel eens gezegd: ik wil ooit eens een keer terug naar huis fietsen. Óók in Hellas heb ik (wij) al mooie toertjes gemaakt.

Het plan is pas écht een plan geworden toen afgelopen jaar duidelijk werd dat ik dit jaar, onverwacht, zes weken aan één stuk vrij zal zijn, vanaf begin september tot half oktober.

Dus gaan we dit jaar weer naar Griekenland, weer naar Stoupa, onderin de Peleponnesos. Echter, we gaan dit keer niet met de Minoan-ferry, maar helemaal over land. Via de Balkan, all the way south. Terug gaan we dan wel met de Minoan-ferry naar Ancona (It).

En als we dan in Ancona zijn wordt Anita door zus Gerry opgehaald, die direct aanbood samen naar huis te rijden in onze Euro-Dai. Voor Kees en mij begint, zondag 30 september,vanuit Ancona het fiets avontuur. Óók voor Kees die spontaan heeft aangeboden helemaal mee te willen fietsen, hoe tof is dat!!!

Dit alles betekent dat wij op de heenreis al 3 fietsen, met alle benodigde accessoires, zullen meenemen. Kunnen wij (ik) ook nog lekker trainen onder de Griekse zon. Gerry en Kees vliegen naar Ancona waar we elkaar op zaterdag 29 september zullen treffen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!